هدیه های اسمانی ششم

هدف نوجوانان از حضور در جبهه چیست؟

هدف نوجوانان از حضور در جبهه چیست؟

هدف نوجوانان از حضور در جبهه چیست؟

برابر آمار، پرشورترین حضور در جبهه‌هاى جنگ از آن دانش‌آموزان بوده است . طى سال‌هاى ۵۹ تا ۶۶، تعداد ۳۶۶۶۹۷ نفر از این عزیزان در جبهه‌هاى جنگ حضور یافته از این میان ۱۷۲۹۶ تن به شهادت رسیدند . تقدیم ۲۳۲۸ نفر جانباز، ۱۱۱۰ نفر آزاده و ۲۰۶۳ نفر مفقودالاثر به آستان انقلاب اسلامى بخش دیگرى از این حضور حماسى دانش ‌آموزان در حماسه ۸ سال دفاع مقدس بود .

خاطرات حضور نوجوانان ۱۳ ساله در جبهه‌هاى جنگ ، هنوز از ذهن‌ها زدوده نشده است .صحنه‌هایى که دیدنش موجى از نشاط و شوق حضور در جبهه‌هاى جنگ را در سایرین به وجود مى‌آورد و افتخار و تجلیل عمومى را نثار ایشان مى‌کرد . خاطرات مربوط به کسانى که با دستکارى در شناسنامه‌هاى خود و جعل امضاى والدین، خود را به خطوط مقدم نیرو مى‌رساندند ، هنوز شهره در جهان است و جهان به این روحیه عظیم جوانان و نوجوانان ایران باید غبطه ابدى بخورد .

تقریبا هدف همه کسانی که خود را مدیون و دلسوز خون شهیدان می بینند و باید دینشان را به اسلام و دفاع مقدس ادا کنند این است که باید برخورد رئیس جمهورمان در مسائل سیاسی و برون مرزی در خارج از ایران دقیقا کلام مقام معظم رهبری باشد و همان دیدگاهی که مقام معظم رهبری در روابط بین الملل دارند داشته باشند و رهبرهم چیزی جزء اسلام و حفظ کیان خاک و مرزمان نمی خواهد. استقلال و آزادی که در شعارهای ما از ابتدایی که انقلاب اسلامی به وجود آمد و حکومت ستم شاهی به جمهوری اسلامی تبدیل کرد همان خواسته ما بوده است و باید در آخر هم همین باشد.

حضور فعال در عرصه تدارکات‌ جمع ‌آورى کمک‌هاى مردمی، اختصاص کمک مالى و مادى به رزمندگان اسلام و حتى ایجاد ارتباط روحى و مکتوب با رزمندگان ، بخش دیگرى از اقداماتى بود که دانش‌آموزان شریف در طول ۸ سال دفاع مقدس به آن دست مى‌زدند .

هدف نوجوانان از حضور در جبهه چیست؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا