هدیه های اسمانی ششم

میان محیط زیست و سلامتی چه ارتباطی هست؟

میان محیط زیست و سلامتی چه ارتباطی هست؟

میان محیط زیست و سلامتی چه ارتباطی هست؟

جواب فعالیت :

هرچه محیط زیست ما تمیز تر و پاک تر باشد سلامتی ما بیشتر حفظ می شود و هر چه محیط زیست ما آلوده و کثیف تر باشد سلامتی ما بیشتر به خطر می‌افتد و ممکن است دچار بیماری‌های مختلفی شویم

به عنوان مثال در جایی زندگی کنیم که میکروب ها و باکتری های زیادی در آن محیط قرار داشته باشند ما به بیماری‌های مختلفی دچار می شویم ولی برای مثال اگر در روستاها و جنگل ها زندگی کنیم به خاطر هوای پاک و سالمی که در آن منطقه وجود دارد ما شاداب می شویم و عمر ما طولانی تر می شود به خاطر همین افرادی که در روستا زندگی می کنند بیشتر از افرادی که در شهر زندگی می کنند عمر می کنند. 

برای همگی ما نیاز اساسی به شرایطی ایمن، که در آن آب سالم، غذا و سرپناه کافی مهیا باشد و افراد مختلف بتوانند در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند، یکسان است. چندین سال از اجلاس زمین گذشته است و در این مدت گامهای جدیدی در سطح ملی و جهانی برداشته شده که ضرورت اقدامات موثرتر در حوزه بهداشت و محیط را آشکار کرده است. بنابراین،زمان تجزیه و تحلیل در مورد اینکه چگونه ما به عنوان جامعه انسانی با این نیازها برخورد کنیم،چگونه توسعه میتواند منابعی برای بهداشت فراهم کند ونیزچگونه چنین توسعه ای میتواند تهدیدی برای سلامتی یا کاهش منابع طبیعی باشد فرا رسیده است.

این نوشتار بر سلامت دختران و پسران، زنان و مردانی که بسیاری از آنان برای ابقاء و زندگی در شرایط محیطی نامساعد مبارزه میکنند متمرکز است. هر روز جهان ناچار به پذیرش انسانهای بیشتری است. به طور متوسط در هر ثانیه سه نفر به جمعیت جهان افزوده میشود که بالغ بر حدود ۹۰ میلیون انسان در سال میباشد.

میان محیط زیست و سلامتی چه ارتباطی هست؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا