جواب فعالیت فارسی نهم

تحقیق درمورد چرا میهن را به مادر تشبیه می کنند

تحقیق درمورد چرا میهن را به مادر تشبیه می کنند

مفهوم مادر و میهن با تحلیلی روان‌شناختی و فلسفی بررسی شده است. در اینجا ریشه‌های این ارتباط نمادین و شباهت‌هایی كه در این دو مفهوم باعث چنین نمادسازی‌ای شده‌ مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است و مفاهیم هویت بخشی، استعداد، سنت، اتحاد، ثبات، امنیت و آرامش و عشق در ارتباط با 2 مفهوم مادر و میهن تحلیل شده‌اند.

در واقع به بیان نویسنده، هر دوی این عناصر منشأ مفاهیمی مثل امنیت، عشق، هویت، اتحاد و آرامش هستند و ارتباط نمادین بین این دو از همین واقعیت ناشی می‌شود

ویژگی مشترك دیگر درباره شباهت دو عنصر مادر و میهن، ایجاد حس امنیت است. مادر، غالبا در فرهنگ سنتی مسوول برقراری آرامش در خانه و بین اعضای خانواده است. در واقع مادر موظف است برای همسر و فرزندان خود به رغم ناملایمات و تحولات بیرون از خانه، ثبات و آرامش را در خانه فراهم كند. اصولا آرامش روحی و روانی با ثبات ارتباطی تنگاتنگ دارد.

اگر انسان در موقعیت فعلی خود دارای بهترین امكانات مادی هم باشد، ولی از آینده خود و این كه آیا فردا نیمی از این امكانات را هم خواهد داشت یاخیر، مطلع نباشد، احساس عدم آرامش و ناامنی خواهد داشت. اگر زندگی مادی مختصری داشته باشد، ولی این زندگی برای او تا آخر عمر تضمین شده باشد، از این نظر احساس امنیت و آرامش خاطر خواهد كرد.

آرامش، ثبات و امنیتی كه مادر، خانه و میهن برای انسان به ارمغان می‌آورند، موجب عشق و محبت انسان به این عناصر می‌شود. عشق و محبت از حیث روان‌شناختی مولود امنیت است و انسان هرگاه احساس كند كه شخص یا حتی شیئی برای او ایجاد امنیت می‌كند،

به آن محبت و عشق می‌ورزد. میهن چیزی است كه انسان درون آن احساس امنیت می‌كند، چراكه میهن دارای مرزهایی است كه مانع وارد شدن اجنبی، بیگانه و دشمن و نزدیك شدن آنها به انسان می‌شود. پس میهن مانع نزدیك شدن دشمن به انسان است و ترس از دشمن توسط میهن در وجود انسان از میان می‌رود و انسان به واسطه میهن احساس امنیت می‌كند و بناچار به میهن عشق می‌ورزد.

تحقیق درمورد چرا میهن را به مادر تشبیه می کنند

منبع: انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا