جواب تمرین های علومعلوم پایه نهم

تحقیق درباره کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت علوم پایه نهم

جمع آوری اطلاعات کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت

تحقیق علوم در مورد کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت

در مورد سایر کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت اطلاعات جمع آوری کنید و به صورت تصویری به کلاس ارائه نمایید

کاربرد ماهواره ها در فضا:

هر ماهواره حامل تجهیزاتی است که برای انجام ماموریت خود به آن ها نیاز دارد. برای مثال ماهواره ای که مامور مطالعه کائنات است مجهز به تلسکوپ و ماهواره مامور پیش بینی وضع هوا مجهز به دوربین مخصوص برای ثبت حرکات ابرها است. علاوه بر تجهیزات تخصصی، همه ماهواره ها دارای سیستمهای اصلی برای کنترل تجهیزات خود و عملکرد ماهواره می باشند. از جمله سیستم تامین انرژی؛ مخازن؛ سیستم تقسیم برق .در هر یک از این بخش ها ممکن است از سلول های خورشیدی برای جذب انرژی مورد نیاز استفاده شود.

بخش داده ها و اطلاعات نیز مجهز به رایانه هایی به منظور جمع آوری و پردازش اطلاعات به دست آمده از طریق تجهیزات و اجرای فرامین ارسال شده از زمین می باشد. هریک از تجهیزات جانبی و بخشهای اصلی یک ماهواره به طور جداگانه طراحی، ساخته و آزمایش می شوند. متخصصان بخشهای مختلف را کنار هم گذاشته و متصل می کنند تا زمانیکه ماهواره کامل شود و سپس ماهواره در شرایطی نظیر شرایطی که هنگام ارسال از سطح زمین و هنگام استقرار در مدار خود خواهد داشت آزمایش می شود. اگر ماهواره همه آزمایش ها را به خوبی گذراند آماده پرتاب می شود.

سقوط  ماهواره از مدار :

مطالب پیشنهادی :  تحقیق در مورد ظرف های سفالی و چینی تنوع و ویژگی های ان درس علوم پایه هفتم

یک ماهواره در مدار خود باقی می ماند تا زمانیکه شتاب آن کم شود و در چنین حالتی نیروی گرانش ماهواره را به سمت پایین و به سمت اتمسفر می کشاند. سرعت ماهواره هنگام برخورد با مولکول های خارجی ترین لایه اتمسفر کم می شود. هنگامی که نیروی گرانش ماهواره را به سمت لایه های داخلی اتمسفر می کشاند هوایی که در جلوی ماهواره قرار می گیرد سریعا به قدری فشرده و داغ می شود که در این هنگام بخشی و یا تمامی ماهواره می سوزد.

اطلاعات جمع اوری کنید علوم با موضوع کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت

تحقیق درباره کاربردهای ماهواره ها و سرنوشت آن ها پس از اتمام ماموریت

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا