انشا پایه دهم

بازنویسی شعر ایستاده ام،ایستاده ایی،ایستاده ایم

پایه ی دهم-صفحه ی 55-شعر گردانی

ایستاده ام،ایستاده ایی،ایستاده ایم،جنگلیم،تن به صندلی شدن نداده ایم

مقدمه:باید ایستادگی کرد در مقابل سختی ها تا نشکنیم تا نشکنمان باید ریشه ها را در عمق خاک برد تا هیچ سیل و باد و طوفانی مارا تکان ندهد و تا لحظه ی اخر سر فراز باشیم و سربلند.

تنه ی انشا:درخت ها در در کنار یکدیگر و با همدیگر جنگل را تشکیل می دهند ،با هم دیگر سبز می شود و با همدیگر برگ می ریزند و با همدیگر به خواب زمستانی می روند ،به این می گویند اتحاد جنگل.

اما گاهی انسان ها برای فراهم اوردن خواسته ها و نیاز های خود درخت ها را قطع می کنند و با چوب ان مداد و دفتر و میز و صندلی می سازند،درست است که برای ما مفید است اما این جنگل است که رو به پایان می رود که به این می گویند نابودی جنگل.

اما در بعضی نقاط انسان هایی هستند که برای سرمایه های طبیعی خود ارزش قائل اند و با ایستادگی و صرفه جویی مانع از قطع درختان جنگل می شوند ودر کنار ان درختان با ریشه و با اصالت زیادی می مانند

.در کنار هم می جنگند تا جنگل از بین نرود به این می گویند مقاومت جنگل.اما این سوال پیش می اید که چگونه می شود که درختانی که نه حرف می زنند و نه دستی دارند برای مبارزه،مقاومت می کنند؟ان ها تنها ایستاده اند مانند مبارزی که تا لحظه ی اخر روبروی دشمن می ایستند و با تمام سختی ها را تحمل می کنند اما هم چنان می ایستند و سر خم نمی کنند چون می دانند که اگر خم شوند و می شکنند و ان زمان ،زمان مرگش است.

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد توصیف برداشتن یک ظرف داغ پایه هشتم صفحه 62

نتیجه گیری:ریشه های عمیق،سربلندی می اورد.ایستادگی می اورد و می شود جنگلی سرسبز که سبز و زیبا می مانند اما هرگز تبدیل به صندلی نمی شوند .ان ها درخت می مانند تنها کمی اراده و مقاوت لازم است.

بازنویسی شعر ایستاده ام،ایستاده ایی،ایستاده ایم،جنگلیم،تن به صندلی شدن نداده ایم

ساده نویسی ایستاده ام،ایستاده ایی،ایستاده ایم،جنگلیم،تن به صندلی شدن نداده ایم

نگارش پایه دهم با موضوع ایستاده ام،ایستاده ایی،ایستاده ایم،جنگلیم،تن به صندلی شدن نداده ایم

نظر شما در مورد این انشا چه بود ؟ نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداریدر سایت شما بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

    1. سلام ممنونم از نظرتون
      این انشا از دیدگاه نویسنده من بوده و نویسنده من از این شعر این نتیجه رو گرفته
      در صورتی که تصویر شما از انشا چیز دیگه ای است شما یک انشا برای ما ارسال کننید تا با اسم شما در زیر همین انشا به اسم شما بزارید
      ممنونم

  1. به نظر من منظور از ایستاده ام ایستاده ای و … در اصل به مقاومت و ایستادگی جنگ و دلاوران بود شما به مفهوم نزدیک اشاره کردین اگ مفهوم دور رو مورد بررسی قرار می دادین خوب میشد ممنون از انشای خوبتون دمتون گرم

  2. عالی بود ولی فقط بعضی از جاها غلط املایی و تکرار کلمات وجود داشت.لطفا رسیدگی شود!!!!!!!

  3. به نظر من هم نویسنده ،هم اونی که اینو معنی کرده اصلا خودشون هم نمیدونن چی گفتن واقعا متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا