جواب مطالعات پنجم

اگر در جنوب کشور دریا وجود نداشت ما چه مشکلاتی داشتیم صفحه 48 مطالعات پنجم

اگر در جنوب کشور دریا وجود نداشت ما چه مشکلاتی داشتیم صفحه 48 مطالعات پنجم

جواب فعالیت :

کشور ما دچار کم آبی شدیدی می شد و همچنین نمی توانستیم از طریق این دریاها با کشورها و قاره های دیگر ارتباط داشته باشیم صادرات و واردات کشورمان نیز بسیار کم می شد.

مطلب مرتبط:

جزایر ناز قشم
 آنچه جذابیت این جزایر و ساحل آن را بیشتر می‌کند این است که می‌توان علاوه بر قدم زدن بر سطح آن‌ها، از فعالیت‌هایی نظیر آفرودسواری در دریا و اسب‌سواری هم لذت برد! طول مسیر پیاده‌روی یا آفرودسواری‌تان حدود یک کیلومتر خواهد بود و باید طوری مدت زمان گردشتان را تنظیم کنید که به موقع و پیش از مد، خودتان را به ساحل قشم برسانید. شما علاوه بر این، می‌توانید روی سکوی صخره‌ای جزایر بایستید و منظره‌ی متفاوتی از خلیج فارس،

تنگه‌ی هرمز، جزیره‌ی لارک و ساحل قشم را تماشا کنید. در کنار همه‌ی این‌ها، اگر می‌خواهید کل جزیره را از فراز آسمان مشاهده کنید، می‌توانید از امکانات پاراگلایدر سواری، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری که در اختیارتان است، استفاده کنید و لذتش را ببرید.

شما در جزایر ناز، می‌توانید به راحتی در میان آب‌های خلیج فارس گام بردارید. اگر در زمان درست به این جزایر برسید، می‌توانید درآبی که به زور تا مچ پایتان می‌رسد، بر شن‌های نرم و خنک راه بروید و خود را در میانه‌ی دریا ببینید. اگر در اواخر پاییز و زمستان به این جزایر سفر کنید، می‌توانید علاوه بر دیدن صدف‌های رنگارنگ و خرچنگ‌های عجیب، پرندگان مهاجر را هم در همان اطراف ببینید.

مطالب پیشنهادی :  چرا نواحی کوهستانی برای ما اهمیت دارند صفحه 28 مطالعات پنجم

یکی از جاذبه‌های نزدیک به جزایر ناز، غار خربس است که ما در مطلبی جداگانه به آن پرداخته‌ایم و می‌توانید پس از گردش در جزایر ناز، در مدت زمان کمی خودتان را به آنجا برسانید و از اعجاز و زیبایی‌اش لذت ببرید. فراموش نکنید که فصل زمستان، بهترین زمان برای بازدید از جزایر ناز است،

اگر در جنوب کشور دریا وجود نداشت ما چه مشکلاتی داشتیم صفحه 48 مطالعات پنجم

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا