انشا پایه دهمانشا پایه دهم شاخه فنی و کاردانش

انشا پایه دهم سنجش و مقایسه کتاب و کتابخوانی با نخل خرما

انشا پایه دهم سنجش و مقایسه کتاب و کتابخوانی با نخل خرما

انشا پایه دهم سنجش و مقایسه کتاب و کتابخوانی با نخل خرما

سلام مونس مهربان خلوت و تنهایی من ! بگذار به دنیای خاموشیِ همیشه ات قدم بگذارم! مرا با خود به دهکده روشن قصه هایت ببر! عطش دانستنِ مرا تنها شراب ظهور واژه‌های تو سیراب می‌کند. آری کتاب! دوست خوب من و تو ؛ چه همدم خوبی در لحظه تنهایی و چهره آشنایی، دردیارغربت همسایه مهربانی که هیچ دیواری خانه تو را از او جدا نمی کند

کتاب نماد آگاهی و رشد فکری و فرهنگی هر جامعه است کتاب های مفید و علمی چنان گرانبهایند که حضرت محمد (ص)در این باره می فرماید : هر گاه مومنی از دنیا برود و از او یک ورق که بر آن نکته علمی نگاشته شده باشد باقی بماند، سپری بین او و آتش جهنم خواهد بود.

همانند نخل خرما، اصیل ، پاک و پربرکت و ریشه می کند و ریشه آن همچون میخ در اعماق زمین قرار دارد و همانند لنگر، این درخت تنومند را در برابر طوفان و حوادث محکم نگه داشته ، ریشه های مکنده در اطراف آن در زمین می روید و سُنبل پایداری، سخاوت و بخشندگی است ، کم ادعا و همیشه سبز است که پا به پای مردم در برابر گرما و تند باد های خاص مقاومت می کند.

نخل و کتاب دو واژه‌ای که با هم پیوند ناگسستنی دارند چه نخل که بیشتر نمود آن در فصل گرماست و چه کتاب که سفره خود را پهن می‌کند تا هرکس سهم خود را از آن بردارند.

درخت نخل درخت عجیبی است، وقتی نخلی را می خواهند قطع کنند می گویند بِکُشش ! تو گویی این درخت ، نبات نیست. چیزی شبیه به آدمیزاد است و بی جهت نیست که واحد شمارش آن همچون آدمیان ، نفر است….!  نخل تنها درختی است که اگر سرش را قطع کنی میمیرد، برخلاف همه درخت ها که سرشان را که میزنی بار و برگ شان بیشتر هم می‌شود. مهم نیست ریشه اش در خاک سالم باشد، نخلِ بی سر میمیرد !

مطالب پیشنهادی :  انشا مقایسه گل خمیده کنار جویبار با کادر درمان - پایه دهم سنجش و مقایسه

  کتابها نیز این چنین هستند! بسیار شگفت انگیز، چون فقط مرکبی نوشته شده بر کاغذ نیستند بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می گویند ؛ در واقع مثل نسیم بهاری باعث طراوت بخشیدن به روح انسان شده و تشنگی روح انسان را سیراب می کنند.

 درخت نخل یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است و مصحفی سبز ، آسمانی سرشار از حرف های سبز تری است که ما را به ماندن و بودن در این خاکدان امیدوار می‌کند همانند کتاب،که اقیانوسی بیکران است و ناشناخته های بسیاری دارد که هرکس به فراخور حالش، دل به ژرفای آن می سپارد و با انبانی پر باز میگردد در این دریای عمیق معرفت، گوهر های نابی وجود دارد که تنها تلاشگران چیره‌دست می‌توانند به آن دست یابد.

نویسنده: نازنین عمادی فر

انشا پایه دهم سنجش و مقایسه کتاب و کتابخوانی با نخل خرما

منبع: تلگرام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا