انشا ازاد

انشا با استفاده از به کار گیری لغات

انشا با استفاده از به کار گیری لغات

خاکستری – بادبانهای بر افراشته- روز های خزان زده – زندگی – مر – حسرت های پیا پی – تولد – بودن – فریاد های خاموش – سایه – کشتی به گل نشسته – سکوت – نغمه – مهتاب

مقدمه : روز های زندگی مان  گاه به زیبایی بهار ، شکوفا و رنگین است و گاهی دیگر در سرازیری زندگی ، رو به روز های خزان زده  سوق داده می شود و غروب های دلگیرش دامن گیر آرزو های بر باد رفته ما می شود .

تنه انشا :

زندگی در گرو بودن و نبودن های ما است . یک روز با تولد انسانی نغمه های آوازه خوان در فراز اسمان ها با صدای طنین انداز می خوانند و شادی میکنند و روزی دیگر سایه مرگ ، خط زندگی انسان را به پایان می رساند و سکوتی سهم گین گریبان گیر گلویمان می شود و چاره ای جز شکوه های بی صدا و فریاد های خاموش برای ما نمی ماند .

روزی آسمان زندگی ما به یبایی مهتاب است ،همان قدر زیبا و همان قدر دل نشین اما روز دیگر ابر های سیاه آن چنان اسمان را در بهر می گیرند که چیزی جز خاکستری و تیرگی ظلمت  به چشم نمی آید اما درست در نقطه ای که تصمیم به شروعی دوباره گرفته می شود و بادبان های زندگی مان را برای زندگی تازه ای بر افراشته می کنیم ؛ بار دیگر شکست سد راه مان خواهد شد و خیلی زود کشتی آرزوهایمان به گل خواهد نشست و تنها یادگار روز های گذشته مان حسرت های پیاپی خواهد بود . اما در نهایت آن کسی موفق خواهد شد و به درجات والایی از زندگی دست خواهد یافت که هرگز از تلاش دست بر نداشته و به جای غمبرک و ماتم گرفتن ؛کشتی های مقاوم تری بسازد .

مطالب پیشنهادی :  انشا ازاد درباره باغبان با نگرانی وارد باغ شد پایه دهم

نتیجه گیری :

روز های رفته هرگز باز نخواهند گشت اما هر روز که شروع خواهد شد و صبحی که طلوع خورشید تکرار می شود به این معنا است که خداوند از بندگان خود نا امید نگشته است بنا بر این ما نیز نباید هرگز دست از امید و تلاش برای ادامه زندگی برداریم

انشا با استفاده از به کار گیری لغات

این انشا اختصاصی بوده و توسط سایت انشا باز نوشته شده است

نظر شما در مورد این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا