انشا ازاد

انشا ازاد درباره موفقیت یا شکست

انشا ازاد درباره موفقیت یا شکست

بارها به خودم گفتم:(( وقتی قرار است یک نفر اول باشد چرا آن یک نفر من نباشم؟؟ هیچوقت برای این سوال جوابی پیدا نکردم که مرا وادار به عقب نشینی کند.))
می گویند:((ناامیدی برادر مرگ است،در زندگی نباید ضعف ها را بپذیریم باید آنها را اصلاح کنیم.))
سال ها می گذرد مانند عمر ما ،که گاه خوب وگاهی بد،گاهی زشت وگاهی زیبا هر چه باشد زندگی جریان دارد.
    هدف،تعبیر شما از هدف چیست؟؟از نظر من هدف به زندگی معنا می دهد.


انسان اگر در زندگی هدف داشته  باشد کوشش می کنند آرام آرام قدم بر می دارد به سختی های راه توجه نمی کند و به بزرگی نتیجه فکر می کند و اینکه چقدر سختی کشیده است برایش کم اهمیت می شود وعشق به هدف دارد،وقتی کسی چیزی را از ته دلش بخواهد برایش تلاش می کند و برای آن می جنگد مانند:جوناتان قصه ی ما که هدفی دارد و در حالی که دوستانش مشغول شکار طعمه هستند جوناتان (یک شخصیت یک کتاب)عاشق پرواز می شود وعاشق هدفش بود.
    زندگی مانند گل رز است که اگر روزی به آن آب نرسد  پژمرده می شود .زندگی فصلی است پر فراز و نشیب،پراز سختی و پر از غم در این بین مهم همت انسان است ومهم تر از آن خواست انسان است.زندگی مانند پلکانی است رو به بالا اگر قدمی را کج بگذاریم زندگیمان ممکن است از بین برود.بین دو دسته از انسان ها فرقی وجود دارد که آن این است که بعضی ها زندگی را می سازند وساختن را پایه ی اول موفقیت است اما بعضی ها منتظر اند تا موفقیت به سوی آن ها بیاید.
    می دانم خیلی چیز ها هست که خود من هم آن ها را نمی دانم ولی در حد توانم می توانم درک بهتری از آن ها بدست آورم.جوناتان مرغ دریایی بود که در اوج سیاهی هم نقطه ای سفید و روشن در دل آن تاریکی بود و دستانش را محکم بهم گره زد و پر و بال خود را باز کرد،جوناتان می خواهد پرواز کند و اوج بگیرد از نظر جوناتان سخت به معنای ناممکن وغیر ممکن نبود از نظر او سخت به معنای این است که باید بیشتر تلاش کرد.فرق بین جوناتان و بقیه مرغان دریایی این بود که جوناتان هدف داشت وبه آن ایمان داشت. به گفته یکی از بزرگان:((تو باید در برابر روزهای بد زندگیت بجنگی تا بهترین روز های آیندتو بدست بیاری.)) ما هرگز نمی توانیم کنترل کره ی زمین و اتفاقاتش را مدیریت کنیم، اما می توانیم بر کره ی مغز خود مدیریت کنیم .می گویند خدا از آنچه در دل هایمان است آگاه است،پس از صمیم قلب بخواهیم که خداوند کمکمان کند.
      بدون تاریکی هیچوقت ستاره ها را نمی دیدیم ،بدون مشکلات و سختی ها هم هیچوقت زیبایی های زندگی رو نمی دیدیم.انسان به اندازه فهم خود قدر زندگی و داشته هایش را بداند به خیلی از حقایق پی خواهد برد،انسان مانند کودکی  است که نمی تواند از خود مراقبت کند .
می گویند:((یک روز به مشکلاتی که امروز داشتی خواهی خندید،پس صبور باش وتلاش کن.))
    هدف واژه ای سه حرفه است مهم نیست انسان در چه مقامی باشد و در چه سطح از جامعه زندگی می کند،مهم هدف اوست چرا که زندگی بدون هدف بی معنی است.زندگی،بدون هدف مثل بلند کردن چیزی در حالت سستی و ضعف است. هر روز باید اهدافمان را با خود مرور کنیم و با خود بگوییم بگذار امروز شروع خوبی داشته باشم.در کنار موفقیت وهدف شکست نیز وجود دارد ،این هنر انسان است موفق درس گرفتن از شکست است. وگرنه هر انسانی در زندگی با مشکل روبه رو می شود اما این هنر انسان ها است که در این زمان این است که خودشان و توانایی هایشان را نشان دهند.
     از شکست نترس ،در کارهای بزرگ حتی شکست خوردن هم باشکوه است، شکست یک قهرمان از برد یک ترسو با وقارتر است .بیایید ما هم مثل مرغ دریایی جوناتان باشیم،با اینکه از وجود پاهای زشتش خجالت می کشید اما باز هم ادامه داد،بیایید چنین فکر کنیم شاید به آنجا که می خواهیم نرسیده باشیم اما از جایی که دیروز بودیم به هدفمان نزدیک تریم.انسان باید خودش را در کنار همه ضعف هایی که دارد بپذیرد و رویا داشته باشد و رویا پردازی کند،ایمان داشته باش اگر حتی برای یه لحظه هم فکری از مغزت عبور کند صد در صد استعدادش در تو هست از اینجا به بعد به خودت بستگی دارد .انسان باید کمرهمت ببندد و به خود امید بدهد.موفقیت همیشگی نیست شکست همیشگی نیست،تنها یک چیز اهمیت دارد آن هم شهامت دادمه دادن.
      ای مهربانم،برایت آرزو می کنم به موفقیت دست پیدا کنی و شکست هم بخوری نه زیاد و نه کم درست به اندازه تا زیاد به خود غره نشوی و به داشته هایت مغرور نشوی.ای مهربانم، اگر در زندگی به چیزی که دوست داشتی نرسیدی یک بار دیگر تلاش کن،اگر دوباره نشود باز هم بار دیگر تلاش کن اگر به هیچ وجه نشد تو ادامه بده تا قبل از مرگ هیچ نشدی وجود نداره، اما ناامیدی چرا!!پس از فرصت های زندگی ات خوب استفاده کن و از آن ها درس بگیر.مثل جوناتان که اگرچه همه او می گفتند نمی توانی اما بازهم او تلاش کرد .
      تلاش کن اگه به دنبال رسیدن به هدفت آسیب دیدی اگر مثل جوناتان تحقیر شدی و تحقیرت کردند، برایت مهم نباشد.آنچه شکسته شد ،ترمیم می شود،آنچه به دردت آورد درمان می شود مهم نیست به چه اندازه دنیایت تاریک شود ،خورشید دوباره طلوع خواهد کرد.به ما یک زندگی خوب یا بد داده نشده است به ما فقط یک زندگی داده شده است این هنر ما است که آن را به یک زندگی خوب یا بد تبدیل کنیم. پس صفحه بوم رنگ زندگی مان را زیبا نقاشی کنیم.

مطالب پیشنهادی :  انشا ازاد درباره تا راست تمام نشده دروغ نگو

     می گویند هر چه را که بکاری برداشت میکنی در زندگی نیز چنین است اگر تلاش کنی موفق میشوی و اگر از فرصت هایت خوب استفاده نکنی شکست می خوری . و در اخر :((از خدا می خواهم انچه را که لیاقتش را داری به تو بدهد نه آنچه را که آرزویش داری چون گاهی آرزوهایت کوچک و لیاقتت بسیار است))

انشا ازاد درباره موفقیت یا شکست

منبع: سایت انشا باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا