هدیه های اسمانی ششم

انجام چه کارهایی موجب می شود روز عید خوشحال تر باشیم

انجام چه کارهایی موجب می شود روز عید خوشحال تر باشیم

انجام چه کارهایی موجب می شود روز عید خوشحال تر باشیم

غسل می کنیم، بهترین لباس های خود را می پوشیم، به نیازمندان کمک می کنیم و. این کارها موجبات شادی مسلمانان را در روزهای عید مهیا می کند.

ما باید به نیازمندان کمک کنیم تا ان هاهم خوش حال باشند لباس های تمیزمان را بپوشیم وغسل کنیم.

مطلب مرتبط:

در ایام بعثت نبی مكرم اسلام كه گذشت، در خصوص این عید بزرگ مسلمین لازم است تمامی آنچه نبی مكرم اسلام از فلسفه بعثت در اختیار ما پیروان قرار داده‌اند مانند استقرار مكارم اخلاق، عزت و جهاد در راه خدا، استقامت در راه خدا و مباحثی از این دست را با شرایط روز خود، خانواده، جامعه و دنیای اسلام تطبیق دهیم و آن وقت ببینیم تا چه اندازه توانسته‌ایم خود را با این عید بزرگ و دستورات نبی معظم اسلام هماهنگ كرده باشیم! هر اندازه بیشتر در بعد عملی اقدامی انجام داده باشیم،

مسلماً به نبی مكرم اسلام نزدیک‌تر و شبیه‌تر شده‌ایم و هرچه رنگ و بوی این مسائل در زندگی شخصی و اجتماعی ما کم‌رنگ تر باشد، یعنی به همان اندازه از نبی معظم اسلام دور شده‌ایم. مثلاً در این روز با خود خلوت كنیم و بیندیشیم كه به چه میزان پایبند به مكارم اخلاق در رفتار خود، خانواده خود هستیم؟ به چه میزان توانسته‌ایم سطح اخلاق اسلامی را در جامعه خود اعتلا ببخشیم؟

چه میزان حاضریم برای برپایی احكام اسلامی مجاهدت كنیم و از خود گذشتگی نشان بدهیم؟ چه مقدار حاضریم به خاطر حفظ عزت خود و جامعه خود اسیر نقشه‌های شیطانی نشویم و با مستكبران عالم پنجه در پنجه بیندازیم و صدها سوال و معیار از این دست كه لازم است با رسیدن به این ایام در هر سال خود را با آن‌ها ارزیابی نماییم و در هر سال به میزان نزدیكی یا دوری از نبی مكرم اسلام (ص) پی ببریم.

انجام چه کارهایی موجب می شود روز عید خوشحال تر باشیم

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا