جواب مطالعات ششم

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه 72

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه 72

چاقی:

بی تحرکی عامل اصلی چاقی است و بازی های کامپیوتری بی تحرکی کامل است.

پرخاشگری از عوارض بازی رایانه ای:

بازی های خشن کودکان شما را بدون دانستن خودتان خشن بار می آورد و آن ها را اینگونه تربیت می کند پس اجازه ندهید تکنولوژی کودکان دلبندتان را تربیت کند آنهم آنجور که خودش می خواهد. 

خستگی از آموزش و ترک تحصیل:

این یک نتیجه بعد از تحقیقات در سال 2010 است که کودکان معتاد تکنولوژی زودتر ترک تحصیل می کنند.

میگرن
سردردهای میگرنی از یک نقطه شروع می شوند و به آرامی گسترش پیدا کرده و دردناک تر می گردند. سردرد شدید می تواند منجر به استفراغ شود. نور و صدا هم می توانند منجر به بروز درد میگرنی شوند. فردی که برای مدت زمان زیادی بازی ویدئویی انجام می دهد به دلیل فشار زیاد به چشم، بیشتر در معرض دردهای میگرنی قرار می گیرد.

اختلالات خواب
اصطلاح اختلال خواب شامل چند نوع مشکل است از جمله بی خوابی، حمله ی خواب ، آپنه ی خواب، میوکلونوس شبانه (پرش پاها یا بازوها در حین خواب) و نابهنجاری خواب ( مثل کابوس های شبانه، راه رفتن در خواب، صحبت کردن و بختک).

اختلالات خواب به علت تحریک بیش از حد مغز ایجاد می شوند. کسانی که بیش از حد به بازی های ویدئویی فکر می کنند، نمی توانند به راحتی در شب بخوابند

اختلالات غذاخوردن
بی نظمی در غذاخوردن در اثر بازی های ویدئویی افزایش می یابد، زیرا بیشتر معتادان به این بازی ها وقت کافی برای غذاخوردن در نظر نمی گیرند و به جای خوردن غذاهای سالم و داشتن وعده های غذایی متعادل، به طور سریع و ناسالم غذا می خورند. در موارد شدید حتی ممکن است غذا نخورند.

يكي ديگر از آسيب هاي جسماني ناشي از بازي هاي رايانه اي آسيب به مفاصل كودكان است. تحقيقات نشان داده به ازاي هر يك ساعتي كه كودكان صرف بازي كردن با كنسول هاي بازي مي كنند، احتمال ابتلاي آنها به دردهاي مفصلي نزديك به 50 درصد افزايش پيدا مي كند و هر چه سن كودك پايين تر باشد احتمال ابتلاي او به دردهاي مفصلي هم بيشتر است به طوري كه يك كودك 7 ساله كه در روز 2 ساعت به بازي هاي رايانه اي مشغول است نسبت به يك كودك 10 ساله درد بيشتري در ناحيه مچ و انگشتان دست پيدا مي كند . چرا كه عضلات و تاندون هاي اين كودكان هنوز در حال رشد است

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه 72

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا