تحقیق دانش اموزی

آب قلیایی چه نوع آبی است

آب قلیایی چه نوع آبی است

آب قلیایی

چکيده:

زمينه و اهداف: استفاده از آب معدني براي مقاصد درماني در زندگي بشر داراي سابقه كهني است. طبيعي بودن آبهاي معدني، فقدان عوارض مصرف، راحتي استفاده درماني و هزينه كمتر مزايايي هستند كه زمينه را براي انجام مطالعات آزمايشگاهي و باليني آماده ميسازند. در اين طرح اثر آب معدني جرموك كه آب قليايي با ميزان بالاي بيكربنات و كلسيم است بر روي پارامتر هاي كليوي بيماران مبتلا به سنگ كليه ارزيابي و ميزان تاثير آن با آب شرب تبريز مقايسه شده است.

مقدمه

مهم ترین ماده در سیاره ما آب است، قسمت اعظم بدن همه موجودات زنده از آب ساخته شده، بخش عمده مواد آلی از آب ساخته شده ،بخش عمده مواد آلی از آب است. وقتی خوب فکر می کنیم می بینیم که آب از غذایی که ما می خوریم بسیار با اهمیت تر است، بطوری که %۹۰ از خون انسان از آب تشکیل شده است، %۷۵ از سطح بدن از آب تشکیل شده ، %۷۸ از حجم مغز از آب تشکیل شده ،هر انسانی برای زنده ماندن در روز باید یک تا سه لیتر آب سالم بنوشد. آبی که از pH مناسب برخوردار باشد.

با توجه به مسائلی که توسط دانشمندان درباره اهمیت آب مطرح شده آیا فکر نمی کنید کیفیت آب آشامیدنی بسیار مهم است؟ دانشمندان ومحققان ژاپنی و آمریکایی تحقیقات گسترده ای بروی آب های شفا بخش مانند لردز فرانسه و یا چشمه های تبت انجام داده اند، تحقیقات نشان می داد که این آب ها از ۴ خاصیت مشترک برخوردارند:

۱-قلیایی بودن

۲- خاصیت آنتی اکسیدان

۳- کریستالی شکل بودن مولکول های آب (سبک بودن آب)

۴- اکسیژن بالا

ولی درباره بدست آوردن این نوع آب ها ما باید سفرهای طولانی مدت انجام می دادیم که با زندگی شهری سازگار نبود بنابراین دانشمندان با ساخت دستگاه های یونیزه کننده آب توانستن از آب شهری همان آب شفابخش در منازل و یا محیط های کار تولید کنند، این نوع آب، آب یونیزه قلیایی است که با ۴ ویژگی خود شروع به خنثی کردن محیط اسیدی جوانسازی سلول های بدن و با تولید انرژی بیشتر و جذب بهتر ویتامین ها می تواند از %۹۰ بیماری ها پیشگیری کرده و ما را به سلامتی نزدیکتر کند.

به گفته متخصصین کی از موثرترین و طبیعی ترین راه های پیشگیری و جلوگیری از تشکیل سنگ های کلیه و بهبود آن ایجاد یک تغییر مهم در رژیم غذایی و نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب یونیزه قلیایی شده است تا بتوانیم قند خون خود را کنترل کنیم.

فوائد آب قليايي

PHخون انسان نزديک به 7/4 است و به سلامتي نزديکتر است که انسان در حالت قليايي باشد. اما اين روزها مردم مدام غذاهاي سرخ کردني و چرب مي خورند که اسيدي و مضر براي بدن انسان است! به همين خاطر، بدن نياز به مواد قليايي بيشتري دارد تا PH خون را متعادل کند.

منظور از آب قليايي نوعي آب طبيعي است که PH بين 7/1 تا7/8 دارد. آب معدني مواد معدني طبيعي بسياري دارد که به نوعي اصلاح کننده هاي قابل جذب به حساب مي آيند اما آب تصفيه شده، يک نوع آب اسيدي است که ممکن است نوشيدن زياد آن، موجب کمبود مواد مفيد و مغذي براي بدن شود.

آب قليايي براي خانم هاي باردار مناسب است زيرا:

-در دوران بارداري اغلب خانم ها دايما احساس خستگي و خواب آلودگي دارند، استفاده از اين آب براي رفع خواب آلودگي مناسب است و سامانه ايمني بدن آنها را قوي کرده و باعث بهتر شدن گردش خون در بدن آنها مي شود که در نتيجه باعث بيمار نشدن و تندرستي آنها خواهد بود.

-آب قليايي يونيزه با آنتي اکيسدان بالايي که دارد به راحتي مي تواند از روند پيري زودرس اندام هاي دروني در دوره بارداري محافظت کند.

-آب قليايي فاقد هر گونه بوي ناخوشايندي است، اين ويژگي در دوره سه ماهه اول بارداري که خانم ها به هر بويي احساس ناخوشايندي دارند بسيار کمک مي کند.

-زنان باردار معمولاً ممنوعيت مصرف دارويي دارند پس بايد در مقابل بيماري ها ايمن باشند. مصرف آب يونيزه قليايي ، سيستم ايمني مادران جوان را در مقابل عفونت و ويروس بيمه مي کند.

-سه ماهه اول بارداري از سخت ترين دوران بارداري است، يبوست مشکل شايعي در اين سه ماهه است. آب يونيزه قليايي از اين بيماري جلوگيري مي کند.

-خاصيت کم حجم بودن مولکول ها باعث جذب بهتر آب و ويتامين ها به اندام ما مي شود و آنتي اکسيدان بالايي که دارد به سالم ماندن جنين کمک مي کند.

شما مريض نيستيد، تشنه آب يونيزه قليايي هستيد!

 آيا مي دانيد!

PH بدن در حالت نرمال بايد حدود 7/4 باشد که کاهش اين ميزان تا 7 باعث بيهوشي و حتي مرگ مي شود.%97 از غذاها و آشاميدني هايي که ما مي خوريم بازمانده هايي حاوي اکسيژن ،نيتروژن و کربن دارد که بدن را به حالت اسيدي در مي آورد.

دو راه حل طبيعي در بدن براي مبارزه با اين حالت وجود دارد:

دفع اين مواد سمي که به از دست دادن کليه و کبد منجر مي شود.

ذخيره سازي آنها که باعث توليد سلولهاي چربي در بدن مي گردد.

بايد بدانيم که اگر بدني قليايي داشته باشيم مريض نمي شويم.

خون اسيدي باعث رسوب عناصر سمي در سلولهاي چرب شده و باعث سکته و نارسايي قلبي و مغري مي گردد. آب يونيزه قليايي باعث کاهش قندخون مي شود، بر روي سلولهاي سرطاني تأثير مثبت داشته، باعث جواني و شادابي شده و از روند پيري جلوگيري مي کند.

آب آشاميدني :طناب نجات

 اجازه بدهيد مطلب را با اين اشاره آغاز کنيم که آب تا به امروز ، مهم ترين ماده سياره ما بوده است. توجه داشته باشيد که قسمت اعظم بدن همه موجودات زنده از آب ساخته شده است. بخش عمده مواد آلي آب است!

وقتي خوب دقت کنيد ، خواهيد ديد که کيفيت آب آشاميدني شما از کيفيت غذائي که مي خوريد اهميت بيشتري دارد. بيشتر ما وقت زيادي صرف توجه به غذاي مناسبي که بايد بخوريم و مقدار کالري نوشته شده روي بسته بندي ها مي کنيم. در واقع، بيشتر بايد نگران آن آبي باشيم که مي نوشيم.

چهار خاصيت ضروري آب

 در زمان هاي پيش تر، آب داراي چهار خاصيت با اهميت بود:

1- قليائي بود.

2- آنتي اکسيدان بود.

3- حجم اکسيژن بيشتري داشت.

4- سازه هاي مولکولي شش ضلعي داشت.

در اثر گسترش هر چه بيشتر آلاينده ها به محيط زيست انسان ها و ساخته شدن سامانه هاي تصفيه، آب آشاميدني کنوني ما اين خواص را از دست داده است.

تابحال در مورد جاهائي مانند لردز فرانسه، که آب هاي شفابخش دارند، چيزي شنيده ايد؟ مردم زيادي از سراسر جهان براي نوشيدن آب به اين مناطق مسافرت مي کنند. آيا مي دانيد که اين آب هاي شفابخش چه چيز مشترکي دارند؟ همان چهار خاصيت بالا را!

درمان با آب

 بسياري پذيرش اين مفهوم را دشوار مي يابند که آب مي تواند کمک کند تا دردهاي مزمن خود را درمان کنيم، يا ما را سلامت نگه مي دارد.

آيا آب فقط آب است؟ پس آماده باشيد اين را بياموزيد که آب مناسب مي تواند زندگي شما را متحول کند.

آيا مي دانيد!

 نوشيدن روزانه 5 ليوان آب سالم مي تواند %79 احتمال بروز سرطان سينه خانم ها و %50 سرطان پروستات همچنين %45 سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

فرايند يونيزاسيون و ويژگي هاي آن:

* اسيدهاي محلول در آب را با کلسيم، منيزيم، سديم، پتاسيم و مواد معدني ناچيز ديگر، به آب قليايي گوارا تبديل مي کند.

* بار الکتريکي مثبت آب را کاهش داده و قدرت احيا کننده ايجاد مي کند. در نتيجه آب به يک «آنتي اکسيدان» واقعي تبديل مي شود.

* سازه هاي مولکولي بزرگ آب را شکسته و به ريزخوشه ها (ساختار کريستالي )تبديل مي کند، در نتيجه قدرت نفوذ و مرطوب کنندگي آب را افزايش مي دهد.

* اين آب به جابجائي اسيدها در بدن و رساندن آنها به مجاري عادي دفع، از قبيل کليه ها ، مثانه ، لنف و پوست، کمک مي رساند.

تعادل اسيدي و قليايي

 آب قليايي مي تواند محيط اسيدي درون بدن را خنثي کند. تنش هاي عصبي، رژيم هاي غذائي امروزي، آلاينده هاي هوا، و همچنين بسياري از آب هايي که به فروش مي رسند از جمله عواملي هستند که محيط بدن را اسيدي مي کنند.

قليائي بودن، نياز بدن به چربي و کلسترول را براي حمايت از بافت ها، در برابر حمله اسيدهاي فرساينده کاهش مي دهد.

water

 *%90خون انسان از آب تشکيل شده است.

*%70بدن انسان را آب تشکيل مي دهد.

*%75 بافت هاي عضلاني آب است.

*%78 متوسط وزن مغز انسان از آب است.

*%60 آب بدن درون سلولهاست؛ %40 آن خارج از بافت سلولي قرار دارد.

*هر انساني براي زنده ماندن نياز دارد که روزانه يک تا سه ليتر آب بنوشد.

نوشیدن آب قلیایی

نوشیدن آب قلیایی به عنوان یک راه و روش مطمئن برای جلوگیری سرطان مورد قبول و باور است وزارت بهداشت ژاپن مصرف این نوع آب را بسیار سفارش کرده است. نوشیدن آب قلیایی یونیزه شده به عنوان یک راه کلی درمان مدنظر می باشد. با وجود این، محافل پزشکی ژاپن اخیرا به آب یونیزه با دیدی مخالف نگاه می کنند. افراد بسیاری وجود دارند که معتقدند، آب قلیایی یونیزه شده تاثیر نامطلوبی بر سلامتی دارد.

مدیر انجمن تحقیقات بهداشت آب ژاپن بیان نمود: این آب از ابتدا برای اهداف درمانی جهخت استفاده بیمارانی که از افزایش اسیدیتی یبدن رنج می بردندف تهیه شد. در واقع اگر یک فرد سالم از این آب بنوشد، مشکل خاصی ایجاد نمی شود ولی برای او نامناسب است، چون عملکرد معده او را ضعیف کرده و فعالیت پیسین را کاهش می دهد.

پیسین در داخل معده انسان نقش مهمی را ایفا می کند و باکتری هایی که از محیط خارج به معده حمله می کنند را نابود می سازد. آب یونیزه به طور واضح با عملکرد اسید معده تداخل نموده و ممکن است باعث ایجاد بیماری در فرد شود.

دستگاه یونیزه قلیایی کننده آب یک وسیله پزشکی است که توسط سازمان های مربوطه از جمله وزارت بهداشت ژاپن مورد تایید قرار گرفته است. وزارت بهداشت اکنون در حال ارزیابی مجدد مجوزی است که به این دستگاه داده است. از این رو آب یونیزه شده پاسخ مناسبی برای بهترین شیوه و نوع مصرف آب نمی باشد. هموارهع نیاز است که میزان PH خون را تنظیم و تصحیح نماییم. برای دستیابی به این وضعیت باید مقادیر کافی از آب را بدون افزودن مواد شیمیایی به آن مصرف کنیم.

تاثیرآب یونیزه قلیایی رایگان روی بیماران دیابتی(قندخون)

  به گفته متخصصین یکی از موثرترین و طبیعی ترین راه های پیشگیری و توقف بیماری”دیابت”و بهبود آن ایجاد یک تغییر مهم در رژیم غذایی و نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب یونیزه قلیایی شده است تا بتوانیم قند خون خود را بهتر کنترل کنیم

با استفاده از آبیونیزه قلیایی یاآب شفابخش (Miracle water)با توجه به اینکه جذب قند خون همیشه از طریق گیرنده های آن در سلول های بدن به ویژه در سلول های بافت بدن صورت می گیرد،در این بیماری عدم فعالیت مفید رسپتورها(گیرنده ها) در محیط اسیدی به اثبات رسیده است، آب سلامت قرن جدید قادر است محیط قلیایی را برای گیرنده های قند خون در تمامی بدن ایجاد نماید تا با جذب گلوکز توسط گیرنده های سلولی مانع از افزایش قند در خون گردد،ترشح انسولین در خون باعث جذب قند خون سلول های بدن می گردد، انسولین در محیط قلیایی تاثیر خود را ایجاد می نماید، که در اصل آب قلیایی در کاهش مازاد اسید قند با جذب بهتر آن به رسپتورها کمک بسیار زیادی کرده و به حفظ ماهیت رسپتورها به داخل سلولی که نیاز به محیط قلیایی دارد کمک بسیار زیادی می کند

مقايسه اثر آب معدني قليايي با ميزان بالاي بي كربنات و كلسيم با آب شرب شهر تبريز بر روي پارامتر هاي كليوي بيماران مبتلا به سنگ كليه

روش بررسي: در اين مطالعه به روش كارآزمايي باليني دو سويه كور تعداد 42 بيمار مبتلا به سنگ كليه شركت كردند. بيماران تحت درمان با آب شرب تبريز و آب معدني هر كدام بمدت2 ماه قرار گرفتند. در شرايط پايه و بعد از هر دوره دو ماهه از بيماران سونوگرافي كليه ها و آناليز پارامتر هاي كليوي بعمل آمد.

يافته‏ ها: آب معدني مورد استفاده محتوي مقدار بالايي بيكربنات، منيزيم، كلسيم و پتاسيم بوده و يك آب قليايي مي باشد. سطح سيترات، منيزيم و pH ادراري در افراديكه آب معدني مصرف كرده بودند نسبت به مصرف كنندگان آب شرب تبريز افزايش معني داري نشان داد (05/0>P) در صورتيكه سطح اگزالات ادراري تغيير معني داري نداشت (05/0نتيجه گيري: آب معدني قليايي با ميزان بالاي بيكربنات و كلسيم در صورت مصرف زياد (حداقل 2 ليتر در روز ) مي تواند باعث افزايش حجم ادرار 24 ساعته و pH و افزايش دفع ادراري سيترات، منيزيم و اسيد اوريك در افرادي شود كه كليه سنگ ساز دارند.

آب قلیایی چه نوع آبی است آب قلیایی چه نوع آبی است آب قلیایی چه نوع آبی است

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا