پیام های آسمانی هشتم

گذشت از خطاهای دیگران چه فایده ای دارد

گذشت از خطاهای دیگران چه فایده ای دارد

پاسخ فعالیت صفحه 22 پیام های اسمانی هشتم

۱-موجب خشنودی خداوند می شود.

۲-انسان را از رحمت بیشتر الهی بهرمند می کند.

۳-انسان را در میان مردم عزیز و سربلند می سازد.

انسان از رحمت بیشتر الهی بهره مند می شود، انسان مورد محبت وتقدیر مردم قرار می گیرد، موجب خشنودی خداوند می شود

خشنودی خداوند را به همراه دارد- احساس آرامش و وجدان راحتی دارد- انسان رنگ و بوی صفت الهی را به خود می گیرد- مورد توجه خداوند قرار می گیرد- انسان را بزرگ و سربلند می کند.

 زمانی که آن شخص از کاری که کرده سخت پشیمان باشد و به اشتباهش پی برده باشد و یا از روی نادانی به ما ظلمی کرده باشد. با گذشتی که ما می کنیم و او را می بخشیم باعث می شود او هم در رفتارش اصلاح را به وجود آورد. در این شرایط گذشت شایسته است.

عفو و گذشت از نظر عقل و شریعت و حیانی , امری ارزشی و هنجار و رفتاری پسندیده و نیکو است. خداوند در آیات بسیاری بر ارزشمندی عفو و گذشت, تأکید کرده است و از صاحبان حق خواسته است که بر خلاف حق و حقوق خویش از باب انسانیت از خطا و اشتباه دیگری درگذرند و رفتار نا درست دیگران را نادیده بگیرند.
خداوند در قرآن کریمش می فرماید: و لا تستوی الحسنة و لا السیئة ادفع بالتی هی احسن  هرگز نیکی و بدی در جهان, یکسان نیست؛ همیشه بدی خلق را به بهترین عمل پاداش ده.

مطالب پیشنهادی :  چرا خداوند با صفت غفار شناخته می شود

دین اسلام دین عفو و بخشش و رحمت است؛ لذا حتی در جایی که کسی مرتکب قتل شده نیز سفارش به عفو و گذشت می کند: فمن عفی له من اخیه شی ء فاتباع بالمعروف و اداء الیه باحسان, ذلک تخفیف من ربکم و رحمة و چون صاحب خون از قاتل, که برادر دینی اوست بخواهد درگذرد, بدون دیه یا بگرفتن دیه کاریست نیکو, پس دیه را قاتل در کمال رضا و خشنودی ادا کند؛ در این حکم تخفیف و آسانی امر قصاص و رحمت خداوندی است .

گذشت از خطاهای دیگران چه فایده ای دارد

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا