جواب مطالعات هفتم

چه عواملی موجب شده که سفر کردن و گردشگری افزایش یابد صفحه85 مطالعات هفتم

چه عواملی موجب شده که سفر کردن و گردشگری افزایش یابد صفحه85 مطالعات هفتم

1- اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح ملی و و بین المللی

2- گسترش حمل و نقل

3- ایجاد امنیت برای مردم و گردشگران

4- هماهنگی سازمان های مرتبط به امور گردشگری

5- فراهم آوردن امکانات رفاهی برای گردشگران مانند هتل – رستوران – نمایشگاه

  بازنگری خود: در طول زندگی صنعتی و مشغله های کاری کمتر فرصت بازنگری در روند زندگی خواهیم داشت، اما هنگام سفر تمام وقت متعلق به خودتان خواهد بود، تصور کنید که روی یک دریاچه مشغول پاروزدن هستید پس از کمی توجه به مناظر اطراف ناخودآگاه مشغول مرور کردن زندگی خودتان خواهید شد پس بیشتر فرصت تجزیه و تحلیل رفتارهای خودتان را دارید، اشتباهات را بهتر خواهید دید و نقاط مثبت بیشتر خودنمایی می کند. بنابراین هنگام سفر فرصت تجزیه و تحلیل زندگی خود را دارید و توان برنامه ریزی مجدد و تغییر نحوه زندگی در دست ماست که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد.

گردشگری یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که متضمن خروج افراد از سرزمین مادری و مسافرت به مکان جدیدی می‌باشد. صرف نظر از این که گردشگری با چه هدفی انجام می‌شود اما دو نیاز مشترک تمامی گردشگران، مکانی برای اقامت و غذایی برای خوردن می‌باشد.

مکان اقامت پایگاه اصلی گردشگران است که از آن جا توریست می‌تواند فعالیتهای دیگری مانند بازدید از اماکن گردشگری و یا کارهای تجاری خود را انجام دهد. اقامت یا اسکان همواره بزرگترین و همگانی ترین زیربخش اقتصاد گردشگری می‌باشد.

به غیر از چند مورد استثناء، گردشگران همیشه نیازمند جایی برای استراحت و تجدید قوا هستند که این مکانهای اقامتی ممکن است در طول مسیر و یا در محل مقصد مورد استفاده قرار گیرد. در رابطه با اهمیت تسهیلات و امکانات اقامتی، کوپر و همکاران بیان کرده اند که 

وقتی گردشگران شروع به مسافرت می‌کنند، در اغلب مواقع به توعی از امکانات اقامتی برای استراحت و تجدید قوا در حین مسیر نیاز دارند. بنابراین، بنظر می‌رسد که اقامت نایز دائمی هرگونه مسافرتی است.

در طول تاریخچه گردشگری و مسافرت، همواره می‌توان ردپایی از تسهیلات اقامتی را مشاهده کرد. نوع و ساختار محل سکونت بر حسب اندازه و تسهیلات موجود متفاوت است اما هدف اصلی همه آنها ایجاد مکانی برای سکونت گردشگران است

امکانات اقامتی را می‌توان بر اساس قیمت، مکان، نوع بازدیدکنندگان و نوع خدمات ارائه شده به صور مختلف طبقه‌بندی کرد.

چه عواملی موجب شده که سفر کردن و گردشگری افزایش یابد صفحه85 مطالعات هفتم

منبع: سایت انشا باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا