پیام های آسمانی هشتم

چه راهکاری برای درمان عادت زشت ناسزاگویی وجود دارد؟

چه راهکاری برای درمان عادت زشت ناسزاگویی وجود دارد؟

جواب فعالیت صفحه 94 پیام اسمانی هشتم

به نظر من  نویسنده این مطلب: فوش دادن یک کار ضعیف است و فوش باد هواست یارو توی صفحه های مجازی شاخه هر چیزی میشه فوش میده در صورتی که از صدای گربه هم می ترسه و فقط پشت تلفن شیر می شه . یا به عنوان مثال توی مدرسه شوخی با خانواده و فوش دادن به هم باعث درگیری و بی غیرتی هم می شه چه بسا باعث درگیری فیزیکی می شه و توی همین بین توی 1 ثانیه یه حادثه بدی پیش میاد

پس به نظر من بهتره بعضی از حرکات زشت خودمونو تغییر بدیم و این کار تنها با فکر کرن در مورد نتیجه عملمون به دست میاد

ناسزا گفتن و دشنام دادن از رفتارهاى بسیار زشت و زننده‌اى است که آدمیان کم و بیش به آن مبتلایند. این بیمارى، مایه نابودى پیوندهاى عاطفى انسان شده، دشمنى و کینه را پدید مى‌آورد.

راه‌هاى درمان فحش و ناسزاگویی:

اندیشه و درنگ در پیامدهاى زشت فحش، راه عملى درمان این بیمارى است، با یادآورى مداوم آن، احساس نفرت از این رفتار، شدت می‌گیرد و در نهایت به ریشه‌کن شدنش مى‌انجامد.

همچنین باید کوشید تا ریشه‌هاى این رفتار، نابود و غضب و شهوت سرکش رام و فرمانبردار شود، که مهار کردن این دو نیرو مایه رهایى انسان از همه آفت‌هاى زبان است. کوشش در به کار گرفتن سخنان نیکو و استفاده از گفتار خوش، راهى عملى براى درمان بیمارى فحش است. عادت کردن به گفتار نیکو، ملکه زشت و ناپسند ناسزاگویى را از روان آدمى خارج می‌سازد.

ناسزاگویى در یکى از عوامل ذیل ریشه دارد:

۱ – خشم و عصبانیت:

فحش، اغلب از شعله‌ور شدن خشم سرچشمه می‌گیرد. فرد خشمگین به دلیل ناتوانى در مهار کردن خشم خود، به رفتار زشتى چون فحش دچار می‌شود و با تکرار و استمرار آن، این رفتار به شکل عادت در می‌آید.

۲ – شوخى:

گاه ناسزاگویى فقط براى مزاح و شوخى با فرد و خنداندن دیگران صورت می‌گیرد که این خود درنیروى شهوت ریشه دارد. هرزه‌گویى‌هاى دلقک‌هاى دربار پادشاهان، از این نوع به شمار می‌آید.

۳ – عادت:

تربیت نادرست در شیوه سخن گفتن، سخنان ناهنجار و نازیبا را براى انسان عادى مى‌سازد. فرد مبتلا به فحش در چنین حالتى، بدون سرکشى دو نیروى خشم و شهوت، دشنام می‌دهد؛ زیرا ناسزاگویى براى او، مانند سخنان دیگرش به شکل عادت در آمده است.

چه راهکاری برای درمان عادت زشت ناسزاگویی وجود دارد؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا