پیام های آسمانی نهم

چند نمونه از تسلیم پیامبران الهی در برابر دستورات خداوند را بنویسید

چند نمونه از تسلیم پیامبران الهی در برابر دستورات خداوند را بنویسید

جواب فعالیت صفحه 42 پیام های آسمانی نهم

1- خداوند به حضرت ابراهیم دستور داد زن وفرزند کوچک خود را در سرزمینی بدون آب و آبادانی بود وامکانی برای زندگی نداشت سکونت دهد . حضرت ابراهیم با اطمینان خاطر به دستور خدا عمل کرد .

2- خداوند به حضرت موسی دستور داد نزد فرعون برود واز او بخواهد بنی اسرائیل را آزاد کند . بااینکه موسی از خشم فرعون به خود آگاه بود واحتمال هر گونه خطری را برای خود می داد به این ماموریت عمل کرد و وارد قصر فرعون شد .

3- حضرت ایّوب که می دید تمامی مشکلات و سختی هایی که در زندگی برایش پیش می آید، به خواست خدا و برای امتحان کردن اوست، در برابر تمامی آن ها صبر کرد.

مطلب مرتبط:

در گفتار مردم داستانی از ارادت و تسلیم شخصی نسبت به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) آمده است که وی خود را تسلیم محض و مطیع آن جناب می‌دانسته و آرزو داشته است تا جان خویش را برای آن حضرت(ع) فدا کند. گویند شبی در خواب دید که در روز عاشورا در کربلاست و مامور شده تا در هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان فدایی در جلوی امام بایستد تا امام(ع) به همراه یاران و اصحاب خویش نماز گزارد. وی به سرعت جلوی امام ایستاد و سینه سپر کرد تا تیراندازان دشمن نتوانند

امام(ع) را هنگام اقامه نماز به شهادت برسانند. نخستین تیر که از چله کمان رها شد، مرد سر و تن خویش را پایین کشید و تیر از وی گذشت و به امام(ع) خورد و تیرهای دیگر نیز این‌گونه با جاخالی دادن شخص به امام(ع) می‌خورد.
در داستان تسلیم می‌توان به قصه خراسانی اشاره کرد که نزد امام صادق(ع) آمد و ازوی خواست تا قیام کرده و حکومت و خلافت را به دست گیرند. در روایت است که یکی از اصحاب امام صادق(ع) به نام مامون رقی نقل کرده است که: در محضر سرور و مولایم امام‌صادق(ع) بودم، سهل بن حسن از شیعیان خراسان واردشد و سلام کرد و نشست.

مطالب پیشنهادی :  چرا پیامبران الهی در راه انجام دستورات خداوند استقامت می کردند

چند نمونه از تسلیم پیامبران الهی در برابر دستورات خداوند را بنویسید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا