جواب مطالعات نهم

چرا در صحرا های افریقا تعداد گونه های در معرض خطر بسیار کم است؟

جواب فعالیت صفحه 37 مطالعات نهم

چرا در صحرا های افریقا تعداد گونه های در معرض خطر بسیار کم است؟

پاسخ فعالیت:

چون در صحرای افریقا تعداد و تنوع گونه های جانوری کم تر است.و به خاطر شرایط اقلیمی خاص بیشتر حیوانات از دسترس انسان ها در امانند .

مطلب مرتبط:

قاره آفریقا وسعت بسیار زیادی دارد و بخش‌های مختلف آن در دو نیم‌کره زمین قرار گرفته است. به همین دلیل وضعیت آب و هوایی در این قاره به این شکل خواهد بود که در زمانی که در بخش خاصی از این قاره سرمای بسیار زیادی حس می‌شود، در بخش دیگری گردشگران در حال لذت بردن از نور خورشید و هوای معتدل هستند

بهترین کار برای مطلع شدن از وضعیت آب و هوایی این قاره پیش از سفر این است که در ابتدا مقصد خود را به صورت کاملا دقیق بشناسید؛ سپس زمان دقیق سفر خود را بدانید و پس از آن برای تحقیق نسبت به آب و هوای آن منطقه در آن زمان معین اقدام کنید تا مطمئن باشید در طول سفر به مشکلی برنخواهید خورد.

به هر حال آب و هوای این قاره در بخش‌ها مختلفش هر چقدر هم که متغیر باشد، باز هم تا حد بسیار زیادی قابل پیش‌بینی خواهد بود و این امر نکته مثبتی برای گردشگران است تا بتوانند خود را برای آن وضعیت خاص آماده کنند.

در زمینه آب و هوای آفریقا استثناهایی هم به چشم می‌خورد و یک سری از موارد خلاف قاعده است. برخی از مناطق و کشورها از قوانین و الگوهایی که مطرح شد، پیروی نمی‌کنند و شرایط خاص خود را دارند. به عنوان مثال نامیبیا در جنوب آفریقا واقع شده است.

جایی که تمام همسایگانش آب و هوای معتدل دارند، اما با این وجود نامیبیا یکی از اصلی‌ترین مناطق گرم و خشک جهان به شمار می‌رود! به طور کلی باید همواره به این نکته توجه داشت که آب و هوای بخش‌های مختلف آفریقا دائما در حال تغییر هستند و نمی‌توان آن‌ها را به طور دقیق پیش بینی کرد. به همین منظور پیش از سفر خود سعی کنید خود را برای شرایط جوی مختلف آماده کنید تا در سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید.

چرا در صحرا های افریقا تعداد گونه های در معرض خطر بسیار کم است؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا