سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

مشکلات ناشی از ناباروری و تاثیر آن بر زندگی زوجین چیست

مشکلات ناشی از ناباروری و تاثیر آن بر زندگی زوجین چیست

ناباروری یکی از مشکلاتی است که نه تنها بر رابطه زناشویی ، روابط اجتماعی و خانوادگی زوجین تاثیر عمیقی می گذارد بلکه سومین عامل طلاق در کشور است .
آنان می گویند ،استرس ناشی از باروری در زنان بیشتر از مردان است ازاینرو آنان در معرض اضطراب ،افسردگی ،اختلال جنسی ،
احساس گناه ،کاهش اعتماد به نفس و بی خوابی قرار دارند .
دهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در حالی پشت سر می گذاریم که در این کنگره به سه مقوله مهم، توسعه سیاست های جمعیتی کشور، کاهش غفلت در موضوع ناباروری مردان و سیاست های
کشور در ارتقاء سلامت مردان توجه شد ودومین کنگره ناباروری مردان به همراه تبیین موضوعات مهم سیاست های جمعیت در کشور و همچنین تعمیق علمی برنامه های سلامت مردان اختصاص یافت تا ناباروری مردان به عنوان یک نگرش مغفول جامعه اصلاح شود زیرا تصور جامعه این است که زن در ناباروری موثر است .

اهمیت سلامت خانواده
دکتر سید کاظم فروتن – عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد در مورد هفته سلامت مردان به گزارشگر روز نامه اطلاعات می گوید : در هفته سلامت مردان باید روی سلامت مردان کار کنیم زیرا که سلامت آنان منجر به سلامت خانواده می شود.
وی با بیان این مطلب که سلامت مردان جدای از سلامت زنان نیست و اگر بخواهیم مرد سالمی داشته باشیم باید همسر سالمی هم در کنارش باشد می افزاید : متاسفانه در سال های اخیر سلامت مردان بدست فراموشی سپرده شده است در حالیکه برای داشتن خانواده ای سالم باید مردان از سلامت بر خوردارباشند .
این اورولوژیست می افزاید : پزشکان تنها به مسایل جسمی بیماران توجه می کنند وبه ندرت مسایل روانشناسی را مد نظر قرار می دهند. در حالیکه اگر بخواهیم مسایل جنسی را در حوزه رفتارهای درون خانواده بررسی کنیم باید به سلامت روانی زوجین هم توجه کنیم

مشکلات ناشی از ناباروری و تاثیر آن بر زندگی زوجین چیست

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا