انشا پایه دوازدهم

مثل نویسی عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل

مثل نویسی عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل

انشاء در مورد عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل پایه دوازدهم

مقدمه: یکی از صفات بارز انسانی، رعایت آداب و آدمیت است اما انسان رفته رفته با فراگیری علم و دانش در می یابد که حتی آدمیت و رعایت اصول آدمی بسیار دشوار تر از عالم بودن و عالمیت است.

تنه انشاء: عالم شدن این ذهنیت را در انسان به وجود خواهد آورد که هر چه بیشتر پیش رود و به اطلاعات و علم خود بیافزاید همچون تشنه ایی خواهد بود که هر چه از آب بنوشد، سیر نخواهد شد بلکه تشنه تر و عطشش بیشتر می شود. اما اینگونه افراد هر چه بیشتر از دنیا و پیرامون خود درک بهتری پیدا کنند در می یابند که فراگیری علم بسیار آسان تر است از رعایت  آداب و آدمیت.

همان آدابی که آدم معمولی باید رعایت کند اما از آن دریغ می کند. مثل خوش رفتاری کردن، راستگویی، مهر و محبت، حق دیگران را نخوردن و یاری و کمک رساندن به دیگران و غیبت و دورویی نکردن اینها کارهایی است که گاهی خود ما هم اصولش را رعایت نمی کنیم اما توقع رعایت آن را از جانب دیگران داریم.

چاینجا متوجه خواهیم شد درس خواندن و روزی به عالم تبدیل شدن بسیار آسان تر است از رعایت قوانین ساده ی آدمی! اگر همه ی انسان های روی زمین به این نقطه از زندگی می رسیدند، برای آدم بودن تلاش می کردند حتی برای یک روز آن را تمرین می کردند خود می دیدند که دنیا چقدر قشنگ تر می شد به جای آنکه در سرزمینی زندگی کنند که به جای آدمیت، جهان پر شده است از عالم هایی که بویی از آدمیت نبرده اند.

نتیجه گیری: هیچوقت برای آدم بودن و تمرین آدمیت دیر نیست. بیاییم هم اکنون در خیال خود، خود را آدمی کامل و شایسته تصور کنیم. آن موقع متوجه خواهیم شد که آدمیت چه بسا خیلی بهتر است از عالمیتی که در آن آدمیتی نیست. آن موقع آدم بودن با خود عالم بودن همراه می شود اما عالم بودن هرگز آدمیت را با خود به همراه ندارد. اما امان از روزی که همه کار آسان تر و عالم بودن را انتخاب کردند.

انشا در مورد عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا