جواب مطالعات نهم

فایده تنظیم بودجه ماهانه خانواده چیست توضیح دهید صفحه 161 مطالعات نهم

جواب فعالیت صفحه 161 مطالعات نهم

فایده تنظیم بودجه ماهانه خانواده چیست توضیح دهید صفحه 161 مطالعات نهم

یعنی اینکه سهم هر شخص از بودجه یا در آمد خانواده جهت خرید موارد ضروری مشخص می شود تنظیم این بودجه باعث می شود که دخل و خرج مشخص شود تا خانواده دچار مشکل نگردد.

خوشبختانه راهی ساده برای مدیریت مخارج و هزینه‌ها وجود دارد و بنابراین شما قادر خواهید بود به صورت دقیق در هر ماه یک بودجه عالی تنظیم کنید.
یک: مبالغی که هر ماه هزینه می‌کنید گردآوری کنید
کار اول برای شما و همسرتان این است که هزینه‌های ماهانه‌ای را که در طول ماه‌های گذشته صورت داده‌اید تهیه کنید. از طریق این داده‌ها شما می‌توانید هزینه‌های هرماه را جمع کنید، به تفاوت میان هزینه‌های هر ماه توجه کنید و متوسط هزینه‌های ماهانه خود را در طول سال گردآوری کنید. بدون توجه به اعداد و ارقام هرگز نمی‌توانید یک برنامه خوب بریزید. همین‌طور اگر در جمع‌آوری داده‌ها کم کاری کنید و فقط داده‌های یک یا دو ماه را جمع‌آوری کنید، نمی‌توانید برنامه‌ای جامع و کامل داشته باشید، افراط در جمع‌آوری داده‌ها نیز سبب می‌شود سادگی و کارآیی بودجه فدا شود.
کار دو: قبوض و صورتحساب‌های ماهیانه خود را جمع‌آوری کنید
قبوض آب و برق و دیگر انرژی‌ها را جمع‌آوری کنید، اگر به رستوران یا مکانی تفریحی می‌روید، اگر از طریق دستگاه‌های خودپرداز فروشگاه‌ها خرید می‌کنید، قاعدتا صورتحساب و رسید دریافت می‌کنید، تمامی این رسیدها و قبوض را نزد خود نگه دارید، همچنین اگر اجاره می‌پردازید، رسید آن را با قبوض خود همراه کنید، در مورد مخارجی که قبضی ندارند، می‌توانید خودتان قبض تهیه کنید تا احتمال فراموشی را کاهش دهید.
 کار سه: قدرت محاسباتی خود را ارتقا دهید
تمام افراد قدرت محاسباتی یکسانی ندارند، بعضی از افراد به علت ممارست در تمرین یا استعداد ذاتی در محاسبات بهتر عمل می‌کنند، اما مساله اینجاست که تمامی افراد به سطحی از مهارت‌های محاسباتی نیاز دارند، ممکن است شما اقدام به تنظیم بودجه کنید، اما آنقدر در محاسبات مربوط به آن کند و ضعیف عمل کنید که از خیر آن بگذرید. ممکن است حتی محاسباتی را انجام داده
کار چهار: حساب پس‌انداز خانواده افتتاح کنید
تمامی بودجه‌ها یک هدف را دنبال می‌کند: مدیریت بهتر اندوخته‌های مالی. وقتی شما بهتر هزینه‌ها و مخارج خود را مدیریت کنید مقداری از پول شما اضافی خواهد آمد، این پول، اندوخته و پس‌انداز شما را تشکیل خواهید داد. بنابراین اگر غایت یک بودجه و برنامه‌ریزی مالی پس‌انداز کردن است، چرا هرچه سریع‌تر حسابی برای پس‌انداز افتتاح نکنید؟ بدین ترتیب شما از همان آغاز کار خودتان را با نتیجه کار خود درگیر می‌کنید، این مساله به شما امید می‌بخشد و انگیزه‌تان را تقویت می‌کند.

فایده تنظیم بودجه ماهانه خانواده چیست توضیح دهید صفحه 161 مطالعات نهم

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا