جواب مطالعات هفتم

شما از چه راه هایی می توانید برای حفاظت از شهر با شهرداری همکاری داشته باشید

شما از چه راه هایی می توانید برای حفاظت از شهر با شهرداری همکاری داشته باشید

پرداخت به موقع عوارض شهرداری و دهیاری،نریختن زباله ها در سطح شهر و روستا،آسیب نرساندن به فضای سبز شهرها، آسیب نرساندن به وسایل نقلیه عمومی و…

مطلب مرتبط در این بار:

بازیافت زباله های شهری

این کار شاید ساده ترین و دردسترس ترین کاری باشد که می توانیم انجام دهیم. امروزه در بسیاری از شهرها مخازن جدا برای تفکیک زباله ها تعبیه شده که زباله های قابل بازیافت را جمع آوری می کند. بسیاری از وسایل خانه، قوطی های آلومینیومی، کاغذ، ظروف پلاستیکی، ظروف شیشیه ای و فلزی از جمله مواد قابل بازیافت هستند.

مراقبت از منابع آب

بجران آب امروزه بسیار جدی شده است. یک سوم جمعیت جهان به آب سالم دسترسی ندارند. و تنها یک درصد از آبهای کره زمین سالم و مناسب برای مصرف انسان است. باید استفاده از مواد شیمیایی سمی را کمتر کنیم و از این مواد با احتیاط استفاده کنیم زیرا رها شدن آنها در محیط منجر به نفوذ آنها در خاک و آلودگی آبهای زیرزمینی می شود. علاوه بر این در مصرف آب نیز باید دقت بیشتری داته باشیم و در کارهای روزانه خود مثل استحمام مراقب باشیم که آب کمتری مصرف کنیم.

آموزش حفظ محیط زیست به کودکان، چگونه ممکن است ؟

والدین باید راه‌های مراقبت از محیط زیست را به کودکان خود آموزش دهند. با این آموزش‌ها، کودکان در برابر آلودگی‌های محیط زیست برخورد مناسبی نشان می‌دهند. محیط زیست به همه محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

شما از چه راه هایی می توانید برای حفاظت از شهر با شهرداری همکاری داشته باشید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا