انشا پایه دهمانشا پایه دهم شاخه فنی و کاردانش

سنجش و مقایسه پنجره و پرده پایه دهم صفحه94

سنجش و مقایسه پنجره و پرده پایه دهم صفحه94

انشا پایه دهم در مورد سنجش و مقایسه  پنجره و پرده پایه دهم

مقدمه: همان چهاردیواریی که من و شما به آن خانه می گوییم تشکیل شده است از در ، پنجره، لوازم آشبزخانه، پرده ، فرش و .. که مایحتاج اصلی یک خانه است.

تنه انشاء: پرده و پنجره دو مکملی هستند که در کنار یکدیگر معنا می گیرد. یکی اجسام را واضح و روشن نشان می دهد و دیگری اجسام را می پوشاند. یکی از چوب و آهن ساخته شده و دیگری با پارچه و میله درست شده است.

پنجره که روی یک دیوار نصب می شود به خانه روشنایی و زیبایی می دهد اما پرده که وصل می شود به خانه امنیت و آرامش می دهد. این دو رابه همدیگر وصل می کنند همیشه پشت پرده ی وصل شده ی روی دیوار پنجره ایی است

که به بیرون راه دارد و از طریق آن می شود دنیا و آدم ها را دید اما پرده که وصل می شود مانند کنترلی است که هر وقت دلت گرفت می توانی پرده را کنار بزنی و بیرون را ببینی تا شاید اینگونه با روشنایی خورشید و زیبایی طبیعت دلت باز شد و در شب هنگام پرده را بکشی و دور شوی از دنیا و کمی آرامش در وجودت سرازیر شود و یا زمانی که از دنیا و آدم ها راه گلو و تنفست بسته شد، پنجره را باز کنی و دوباره غرق شوی در هوای خدایی که در آن بالا نشسته و ما را تماشا می کند.

پنجره به خانه روح می دهد در حالی که خانه ی بدون پنجره تبدیل به زندانی می شود که در آن حبس شده ایی و پرده مانند چادری است برای پنجره که به او امنیت می بخشد و مکمل زیبایش را در کنارش به درستی قرار می دهد.

مطالب پیشنهادی :  انشا پایه دهم سنجش و مقایسه کتاب و کتابخوانی با نخل خرما

نتیجه گیری: همه چیز در این دنیا بی دلیل وجود ندارد. هر کدام وظیفه ایی دارد و هر کدام نقشی را انجام می دهند. این انسان است که باید از هر وسیله ایی که در اختیار او قرار می گیرد درست استفاده کند و هر کدام را در جای مناسب و در مکان مناسب قرار دهد مثل قرار دادن پنجره روی دیوار و پرده به پنجره

انشا با موضوع سنجش و مقایسه پنجره و پرده

انشا پایه دهم در مورد سنجش و مقایسه پنجره و پرده

نظر شما در مورد این انشا چیه؟نظر بزارید ممنونم

 این انشا اختصاصی بوده و کپی برداردی در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دراد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا