تفکر و سواد رسانه ای

دنیای آینده رسانه ای چه مزایا و چالش هایی خواهد داشت

دنیای آینده رسانه ای چه مزایا و چالش هایی خواهد داشت

مزایای شبکه های اجتماعی

1-ارتباط جهانی

این روابط می توانند افراد را در زمینه های مختلفی مانند موارد زیر یاری کنند:

  • ایجاد روابط عاشقانه
  • پیدا کردن شغل جدید
  • پیدا کردن دستیار
  • گرفتن و عرضه خدمات و کالا
  • حمایت شدن از سوی افراد همفکر
  • دادن یا گرفتن پیشنهادات و راه حل هایی درباره مسائل کاری و یا شخصی

از خیلی از جهات، شبکه های اجتماعی جانشینی مجازی برای روابط در دنیای واقعی به منظور رد و بدل کردن اخبار و دیگر مسائل است. نامه های کاغذی جای خود را به آواتارهایی مجازی و پیام های خصوصی در شبکه های اجتماعی داده اند.

2.اشتراک علایق

3-اشتراک لحظه ایااطلاعات

4.تبلیغات رایگان

اگر شما دارای یک شرکت خصوصی هستید و نیازمند این هستید که خدمات و یا کالای خود بر سر زبان بیاندازید، راهی بهتر از فرستادن پیامتان از طریق شبکه های اجتماعی به میلیون ها انسان ندارید. مزیت اصلی این نوع تبلیغ رایگان بودن آن است. شما می توانید یک کالا، سرویس یا یک ایده را ترویج دهید زیرا شما در این کار هیچ محدودیتی به جز زمان ندارید.

5-سرعت بالای انتشاراخبار

شبکه های اجتماعی انقلابی در زمینه سرعت بخشیدن در انتقال اخبار هستند. بسیاری از خبرگذاری ها، امروزه در شبکه هایی همچون توییتر، یوتیوب و فیس بوک فعالیت دارند و اخبار را با سرعت بالایی انتقال می دهند. یک فرد به راحتی و تنها با خواندن تیتر های اصلی مطالب در این سایت ها می تواند از اخبار روز دنیا اطلاع پیدا کند. این موضوع باعث شده است کهاخبار به وسیله ها صدها شبکه اجتماعی بی درنگ و فوری به سراسر دنیا منتشر شوند.

مطالب پیشنهادی :  تفاوت ها و شباهت های شبکه های اجتماعی در کشور های مختلف چیست

چالش های دنیای رسانه ای

1.در معرض خطر قرار گرفتن روابط چهره به چهره

2.مزاحمت های سایبری و جرایم علیه کودکان

3.جعل هویت و کلاه برداری

چه خوشتان بیاید چه نه، اطلاعاتی که شما بر روی اینترنت می فرستید می تواند در دسترس هرکسی که به اندازه کافی باهوش و زیرک باشد قرار بگیرد . اکثر سارقان تنها به مقدار کمی  اطلاعاتی ضروری از شما نیاز دارند تا با جعل هویت تان، زندگی شما را به کابوس تبدیل کنند. گزارشی در CNET نشان می دهد که 24 میلیون امریکایی اطلاعات شخصی خود را با قرار دادن در شبکه های اجتماعی در معرض خطر قرار می دهند.

4.اتلاف کننده زمان

5-به خطر افتادن حریم شخصی

در شبکه های اجتماعی وبسایت کالا نیست بلکه کاربرانش کالا هستند. این سایت ها از طریق فهمیدن کلمات کلیدی جست و جو شده، عادت های مرور اینترنت و دیگر اطلاعاتی که در کامپیوتر و یا پروفایل شما ذخیره شده است؛ تبلیغاتی اختصاصی برای شما ارائه می دهند. در همین حال ممکن است شما به سایت اجازه دهید تا اطلاعات تان را با منابع خارجی به اشتراک بگذارد. بدون اینکه تنظیماتی بری غیر فعال کردن این موضوع وجود داشته باشد. استفاده از برنامه هایی همچون Farmville نیز ممکن است اطلاعات شخصی شما را در دسترس فروشندگان قرار دهد.

منبع: سایت انشاء باز

دنیای آینده رسانه ای چه مزایا و چالش هایی خواهد داشت

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا