پیام های آسمانی هشتم

دعا کردن چه فایده ای برا انسان دارد؟

دعا کردن چه فایده ای برا انسان دارد؟

جواب فعالیت صفحه 108 پیام اسمانی هشتم

چند مورد از فواید دعا کردن:

۱- کسب معرفت
۲- آرامش روانی
۳- خودسازی
۴- از بین بردن خودخواهی
۵- نجات از دوزخ
۶-تشویق به فعالیت
۷- محبوبیت نزد خدا
۸- جلب روزی
۹- دفع بلا
۱۰- تقویت روحیه احساس مسئولیت نسبت به جامعه:
۱۱-شفای دردها
۱۲-به دست آوردن منزلت نزد خدا

از شرایط دعا، به دست آوردن معرفت لازم برای شناخت خود و خداست. اینکه انسان بداند فقیر محض است و در همه چیز محتاج خداست و خداوند بی نیاز از دیگران و برآورنده نیاز دیگران است و بداند که هیچ چیزی بدون اراده خداوند واقع نمی‌شود و هرچه را او اراده کند بی‌درنگ محقق می‌شود.

خداوند روزی دهنده تمام مخلوقات است اما با دعا می‌توان نعمت‌های بیشتر و بهتری به سوی خود جلب کرد. پیامبر (ص) می‌فرمایند: «رزق و روزی به عدد قطرات باران از آسمان بر زمین نازل می‌شود تا هر کس به اندازه خود دریافت کند، لکن خداوند زیاده دهنده است پس از فضل خداوند نعمت‌های بیشتری درخواست کنید.»

بد نیست علل عدم اجابت دعاها از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) را بدانید

مردى به حضرت عرض کرد: خداوند مى‏فرماید: «ادعونى استجب لکم» پس چرا ما دعا مى‏کنیم، ولى اجابت نمى‏شود، حضرت فرمود: چون دل‏هاى شما در هشت مورد خیانت و بى وفایى کرد:

۱ – خدا را شناختید، ولى حقش را آن گونه که بر شما واجب بود، ادا نکردید. از این رو آن معرفت به کار شما نیامد. ۲ – به پیامبر خدا ایمان آوردید، ولى در عمل با سنت و روش او مخالفت کردید، پس ثمره ایمان شما چه شد؟ ۳ – کتاب خدا (قرآن) را خواندید، ولى در عمل با آن مخالفت کردید. ۴ – گفتید ما از آتش دوزخ مى‏ترسیم، ولى در همه حالات به واسطه گناهان خود به سوى جهنم مى‏روید. ۵ – گفتید ما به بهشت تمایل و رغبت داریم، ولى کارهایى انجام مى‏دهید که شما را از بهشت دور مى‏سازد. ۶ – نعمت‏هاى خدا را استفاده مى‏کنید، ولى شکر و سپاس گزارى نمى‏کند.

دعا کردن چه فایده ای برا انسان دارد؟

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا