سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

در مورد بهبود وضعیت سلامت مردم در جامعه تحقیق کنید

جواب فعالیت های کتاب سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

در مورد بهبود وضعیت سلامت مردم در جامعه تحقیق کنید

سلامت اجتماعی شاخص های سلامتی در یک جامعه را شامل می شود که در یک منطقه جغرافیایی سکونت دارند. در سلامت اجتماعی عوامل اجتماعی مؤثرند و ابعاد اجتماعی نیز بیشتر از ابعاد فردی مورد توجه قرار می گیرد. آمارهایی که به طور روزمره از نرخ طلاق، بیکاری، فساد، بیمه، و سایر آسیب ها یا رشدهای اجتماع می خوانیم همگی به نوعی اطلاعاتی از سلامت جامعه به ما می دهند.

پیشگیری از سلامت مردم در جامعه

در پیشگیری اولیه عوامل خطر و دلایل وقوع یک بیماری یا مشکل سلامتی در افراد جامعه مورد بررسی قرار می گیرد و در جهت پیشگیری از وقوع آن تلاش می شود. این برنامه ها در جهت تغییر رفتار افراد جامعه در برابر بیماری ها و مشکلات سلامتی و افزایش سلامت جامعه اجرا می شوند. برنامه های متنوعی برای این کار در نظر گرفته می شوند که بعضی از آن ها در ادامه خواهد آمد.

  • برنامه واکسیناسیون کودکان
  • آموزش در مدارس
  • آموزش از طریق رسانه
  • کمپین های آگاه سازی نسبت به مشکلات سلامتی

پیشگیری ثانویه سلامت مردم در جامعه

برنامه پیشگیری ثانویه در واقع به معنای جلوگیری از بدتر شدن شرایط بیماری فرد است. در برنامه های پیشگیری ثانویه تغییراتی در محیط فرد یا سبک زندگی خودش ایجاد می شود که از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. هر چند برای پیشگیری از وقوع بیماری دیر شده باشد اما با پیشگیری از پیشرفت بیماری به بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک می شود.

این برنامه ها به ویژه برای بیماری های حاد به صورت آموزش های اجتماعی یا برنامه های محیطی انجام می شود. آموزش های خود مدیریتی زندگی به افراد بیمار که به آن ها در کنترل شخصی شرایط زندگی کمک می کنند باعث کاهش نیاز فرد به محیط های بیمارستانی می شود. این افراد با کاهش نیاز به محیط بیمارستانی احساس بهبودی دارند و سرعت پیشرفت بیماری نیز کاهش پیدا می کند.

مطالب پیشنهادی :  مهمترین عوامل موثر بر سلامت افراد در محل زندگی چیست

برنامه مراقبت درمانی سلامت جامعه

در برنامه های سلامت اجتماعی روش های درمانی برای افراد جامعه در نظر گرفته می شود. در بسیاری از کشورها از جمله ایران برنامه های مراقبت درمانی برای افراد جامعه طراحی و در سطح گسترده مورد اجرا قرار می گیرند. بیمارستان های دولتی، اورژانس، نظام بیمه ای از جمله اقداماتی هستند که در کشورهای مختلف از جمله ایران برای مراقبت درمانی از افراد جامعه اجرا می شوند.

در مورد بهبود وضعیت سلامت مردم در جامعه تحقیق کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا