جواب مطالعات نهم

در زندگی روزانه ما ساعت واقعی چه کاربرد هایی دارد؟ صفحه 11 مطالعات نهم

در زندگی روزانه ما ساعت واقعی چه کاربرد هایی دارد؟ صفحه 11 مطالعات نهم

تعیین زمان طلوع وغروب خورشید وانجام فرایض دینی

ساعت در زندگی ما کاربرد های مختلفی داره می شه به چند مورد اشاره کرد مثلا ساعت طلوع خورشید ساعت رفتن به مدرسه  یا تعطیلی مدرسه یابا کمک ساعت می شه زمان دقیق برنامه های تلوزیونی یا ساعت های کاری خودمونو مشخص کنیم و با با برنامه ریزی به کار های خودمون برسیم

 در زندگی امروزه ساعت یکی از پرکاربرد ترین چیز هایی هست که بشر با اون داره کار یکنه

مطلب مرتبط:

ساعت یکی از قدیمی ترین اختراع بشر است که نیاز اندازه گیری مداوم فواصل زمانی کوتاه تر از واحدهای طبیعی یعنی : ( روز، ماه و سال ) را برطرف می کند. ساعت یک وسیله برای اندازه گیری، نشان دادن و نگهداری زمان می باشد. کلمه ی ساعت (Clock) از زبانهای محلی ( هلندی، فرانسه و لاتین ) یعنی از کلمات Clocca و Clagan که به معنی زنگ می باشند مشتق شده است.

ساعت متعلق به دوران ریچارد دوم با تقسیم بندی 24 ساعته مربوط به سال 1396 به ارزش 150 هزار پوند در کوئینزلند کشف شده است.

اهمیت اندازه گیری زمان به وسیله ابزار مکانیکی اولین بار در حدود 5500 سال پیش در مصر باستان و سومر یعنی نواحی جنوبی منطقه مسوپوتامیا، جایی که اکنون به عنوان محل پیدایش تمدن مدرن شناخته می شود، مورد توجه مردم قرار گرفت. تاریخ هزاران ساله ساخت انواع ساعت های خورشیدی و شنی موجب شد دانش مربوط به ساعت در سراسر مدیترانه منتشر شود و آنگاه یونانی ها، رومی ها و ایرانیان با آغوش باز این ابزار جدید را پذیرفتند و هر یک به سهم خود سهمی در پیشرفت این صنعت داشتند.
ساعت

با گذر قرن ها، ابزار مختلفی برای اندازه گیری زمان به کار گرفته شد. از جمله ساعت های شمعی، ساعت های فانوسی، ساعت های چرخ دنده ای و ساعت های نجومی که همگی آنها در قرون 15 و 16 میلادی پا به عرصه وجود گذاشته بودند.

ساعت های آفتابی در حدود قرن چهارم قبل از میلاد در مصر ساخته شدند و اولین آنها ساعتی هرمی شکل بود که در سال 3500 قبل از میلاد ابداع شد. در آن زمان ساعت های خورشیدی بسیار مورد توجه قرار گرفته بودند. به منظور سهولت اندازه گیری زمان، مصری ها طول روز را به 10 قسمت مساوی تقسیم کردند و 4 قسمت اضافی هم برای زمان سایه روشن هوا در هنگام طلوع و غروب خورشید در نظر گرفتند.

در زندگی روزانه ما ساعت واقعی چه کاربرد هایی دارد؟ صفحه 11 مطالعات نهم

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا