جواب تمرین های علومعلوم پایه هفتم

درون قلب دریچه های مختلف با نام های دهلیزی بطنی و سینی قرار دارنددر این مورد تحقیق کنید

اطلاعات جمع آوری کنید علوم پایه هفتم

درون قلب دریچه های مختلف با نام های دهلیزی بطنی و سینی قرار دارند. به نظر شما وجود این دریچه ها چه اهمیتی دارد؟ با استفاده از منابع مختلف دربارهی این دریچه ها اطلاعاتی راجمع آوری و در کلاس گزارش کنید

دریچه چیست::

*دریچه قسمتی در دستگاه گردش مواد است که همانند یک سد باعث یک طرفه شدن جریان خون یا لنف می شود تا به عقب برگشت پیدا نکند.

قلب چند دریچه دارد::

*در ساختار قلب ۴ دریچه وجود دارد که متناسب با عملکرد قلب در جایگاه خود قرار گرفته اند و در زمان مناسب باز و بسته می شوند.

جنس دریچه های قلب::

*دریچه های قلبی از بافت پیوندی رشته ای تشکیل شده اند و در دو طرفشان بافت پوششی قرار دارد.

در ساختار دریچه های قلب ، بافت ماهیچه ای نقشی ندارد و آنچه باعث باز و بسته شدنشان می شود، تفاوت فشار خون در دو سوی دریچه است.

انواع دریچه های قلب::

  1-  دریچه های دهلیزی بطنی

   2- دریچه های ابتدای سرخرگ ها

در قلب دو دسته دریچه وجود دارد::

*دسته اول دریچه هایی هستند که بین دهلیز و بطن قرار گرفته اند و آن ها را دریچه های دهلیزی بطنی می نامند. دریچه های دولختی (میترال) و سه لختی در این دسته جای می گیرند.

* جریان خون قلب یک‌طرفه بوده و بدقت تنظیم می‌شود. چهار دریچه یکطرفه قلب که ما بین حفره‌های قلبی و سرخرگ‌های بزرگ قرار دارند، باعث حرکت متوالی خون بین قلب و ریه‌ها و عدم برگشت خون به عقب می‌شوند.دریچه‌های قلبی دارای یکسری بخش‌های روی هم خوابیده می‌باشند (لتها یا برگچه‌ها) که با باز ‌و ‌‌‌بسته شدن خود، جریان خون را کنترل می‌کنند. ساختار و عملکرد دریچه‌های قلبی با یکدیگر متفاوت است.

مطالب پیشنهادی :  در مورد انواع سلول های خونی و اصطلاح RBC و WBC تحقیق کنید علوم پایه هفتم

 دریچه سه لتی قلب همانگونه که از نامش پیداست از سه برگچه یا لت تشکیل شده است. خون فاقد اکسیژن پس از عبور از دریچه سه لتی از دهلیز راست وارد بطن راست می‌شود. جهت خروج خون از بطن راست و ورود آن به جریان خون ریوی، خون باید از دریچه ریوی عبورکند. بدنبال انقباض بطن راست دریچه ریوی باز می‌شود و با شل شدن بطن قلب بسته می‌شود.
پس از آنکه خون غنی از اکسیژن بداخل دهلیز چپ قلب بازگشت، از دریچه میترال عبور می‌کند (نام این دریچه بدلیل شکل خاص آن است که شبیه یک نوع از کلاه کشیش‌ها تحت عنوان«میتر» می‌باشد). دریچه میترال دارای دو لت بشدت متحرک می‌باشد که همزمان با انقباض بطن‌های قلب بلافاصله بسته می‌شوند. لت‌های دریچه میترال از طریق طناب‌های کوچکی (طناب‌های فیبری) به عضلات بطن‌های قلب متصل می‌شوند.
در نهایت خون جهت خروج از بطن چپ و وارد شدن به داخل آئورت، باید از دریچه آئورت قلب عبور کند. هم‌زمان با عبور خون از دریچه آئورت، لت‌های آن باز شده و به دیواره‌های آئورت نزدیک می‌شوند و پس از عبور خون از دریچه آئورت، این دریچه بسته می‌شود.

درون قلب دریچه های مختلف با نام های دهلیزی بطنی و سینی قرار دارد در این مورد تحقیق کنید

تحقیق با موضوع درون قلب دریچه های مختلف با نام های دهلیزی بطنی و سینی قرار دارد

اطلاعات جمع اوری علوم پایه هفتم در مورد درون قلب دریچه های مختلف با نام های دهلیزی بطنی و سینی قرار دارد

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید

این مطلب اختصاصی بود هو کپی برداری در سایت ای کانال تلگرزام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مطالب پیشنهادی :  دربارهی کاربردهای چند مادهی پرمصرف در زندگی روزانه تحقیق کنید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا