جواب مطالعات هشتم

درباره چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود فکر کنید

جواب فعالیت صفحه 30 مطالعات هشتم

درباره چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود فکر کنید

تعیین هدف:

کاری را که دلت می خواهد انجام دهی به طور دقیق مشخص کن، هدف تو باید شفاف، قابل اجرا، مطابق توان و استعداد تو و واقع بینانه باشد. اگر هدف توجنبه بلندپروازی داشته باشد و خارج از توانایی های شخصی ات باشد، با مشکلاتی مواجه می شوی که نتیجه آن، ناامیدی و دلسردی خواهدبود و تو را از ادامه کار باز می دارد؛ چون خود را ناتوان و بی اراده می بینی که همین موارد منفی موجب فشار عصبی در تو می شوند.

 شناخت توانایی:

در وجودت توانایی و استعداد خاصی نهفته است. باین این ها را کشف کنی و برای رسیدن به اهدافت آن ها را به کار ببری.
برنامه ریزی:

باید برایت تمام امور خودت برنامه ای منظم داشته باشی؛ پس هر روز که از خواب بیدار می شوی، برنامه های خودت را طبق اولویت یادداشت کن و خودت را موظف کن که تک تک آن ها را انجام دهی، در صورت تخلف در هر ک دام خودت را تنبیه و در صورت موفقیت در اجرای هرکدام خودت را تشویق کن و به خودت پاداش بده.
 تلقین:

هر کلامی که از دهانت بیرون می آید، باور تو را می سازد. وقتی می گویی: «من آدم زرنگی نیستم»، در حقیقت حکم محکومیت خود را صادر کرده و به کائنات فرمان داده ای که تمام موارد منفی را به سویت سرازیر کند؛ سعی کن زمانی که گفت و گوی ذهنی با خودت داری، کلام تو از موضع قدرت باشد؛ چون هر آنچه را که به خودت می گویی، چندبرابرش به خودت بر می گردد. اول ذهنت را بررسی کن و ببین بیشتر اوقات خودگویی هایت مثبت است یا منفی؛ چون زیربنای هستی، تفکر است.

مطالب پیشنهادی :  سلسله های ایرانی از نظر رابطه با خلافت عباسی چگونه به قدرت رسیدند

نترسید:

یکی از بزرگ ترین قاتلان تصمیم، ترس است. زمانی که شما مصمم هستید، در سطح بالایی عمل می کنید با این حال، ترس از تداخل با این فرآیند جلوگیری می کند.به این ترتیب شما باید شجاع باشید و با ترس خود مواجه شوید تا بیشتر مصمم شوید.

استرس خود را کنترل کنید:

یکی از راه های داشتن اراده، مدیریت استرس است.همان طور که در بالا اشاره شد، اراده قدرتی عاطفی است بنابراین، وقتی استرس داریم، احساسات منفی آزاد می شوند و عزم ما کاهش می یابد در نتیجه، ما قادر به انجام موثر در زمان نیستیم. بنابراین برای افزایش این منبع قدرت، باید استرس خود را طوری مدیریت کنیم که آن را کاهش دهیم. این کار با استفاده از تمرینات تنفسی یا مدیتیشن نیز انجام می شود.

درباره چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود فکر کنید

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا