علوم پایه نهم

تنه درخت فسیل شده را با تنه آن قبل از فسیل شدن از نظر شکل ظاهری و ترکیب مواد سازنده

فکرکنیدعلوم نهم

تنه درخت فسیل شده را با تنه آن قبل از فسیل شدن از نظر شکل ظاهری و ترکیب مواد سازنده

 جواب فکر کنید علوم نهم

وقتی تنۀ درخت بصورت فسیل در می آید مواد محلولی مثل سیلیس، کلسیم کربنات و غیره بصورت جانشینی وارد بخش های سلولزی درخت شده و درخت فسیل شده از نظر شکل ظاهری با حالت اولیه تفاوت ندارد و فقط جنس آن عوض می شود/

مطلب مرتبط :

فسیل در چه شرایطی به وجود می آید ؟

شرط اول: وجود اعضای سخت در بدن مانند مینا و دندان .

شرط دوم:دور ماندن جسد جاندار از فساد فوری مانند اکسیژن ، باکتری ها ، گرما ، موجودات   زنده ی دیگر و آب های جاری زیرزمینی.

شرط سوم: محیط مناسب یعنی جایی که فسیل تشکیل می شود مثلا : دریاها ، مرداب ها، دریاچه ها و مخصوصا جاهایی که آب کم عمق است.

راه های فسیل شدن :

یخ:یکی از موادی که باعث می شود فسیل جاندار بهتر باقی بماند ، یخ است. درسیبری و آلاسکا فسیل ماموت پیدا شدهاست وبه خاطر یخ روی فسیل ماموت ، گیاهان تازه ای از زمان ماموت در معده ی ماموت پیدا شده است .

نمک:یکی دیگر از موادی که می تواند جسد جانداران را به خوبی ، سالم نگه دارد، نمک طعاماست. مانند مردان نمکی ایران که جسد این مردان در معادن نمک پیدا شده است.دانشمندان زمان مرگ آنان را 2500 سال پیش تخمین زده اند.

محافظت خاک از فسیل :

خاک های اشباع شده از قیرو نفت هم می توانند بخش های نرم جسد جاندار رابه خوبی حفظ کنند . فسیل نوعی کرگدن قدیمی به نام ( رینوسروس ) به طور کاملبا گوشت و پوست دررسوبات آغشته به نفت در شرق لهستان کشف شده است.

تنه درخت فسیل شده را با تنه آن قبل از فسیل شده

تحقیق درباره تنه درخت فسیل شده را با تنه آن قبل از فسیل شده

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا