جواب تمرین های علومعلوم پایه نهم

تحقیق درباره مشکلات فضانوردان در فضا و اقدامات علمی که برای رفع آن ها انجام شده علوم نهم

جمع آوری اطلاعات مشکلات فضانوردان در فضا و اقدامات علمی که برای رفع آن ها

با مراجعه به منابع معتبر علمی درباره مشکلات فضانوردان در فضا و اقدامات علمی که برای رفع آن ها انجام شده اطلاعاتی جمع آوری کنید و در کلاس ارائه کنید؟

تحقیق درباره مشکلات فضانوردان در فضا و اقدامات علمی که برای رفع آن ها انجام شده

1-یکی از مشکلاتی که ممکن است برای فضاپیماها و فضانوردان ایجاد شود این است که در حین ماموریت اجرام آسمانی و زباله های فضایی باقیمانده از ماموریت های فضایی به فضاپیما ها برخورد کنند و باعث آسیب جدی آن شوند . برای جلوگیری از این حوادث متخصصان ، فضاپیماها را معمولاً از دو لایه پوششی برای مقابله با برخوردها می سازند . اگر ذره ای از لایه اول نفوذ کند نمی تواند از لایه داخلی عبور نماید.

2- فضانوردان باید از گرمای بسیار شدید هنگام خارج شدن از زمین و بازگشت به آن محفوظ بمانند. به این منظور در فضاپیما ها یک عایق گرمای قوی برای تحمل درجه حرارت بالا و یک سازه بسیار مستحکم برای تحمل فشار هنگام سرعت گرفتن و پرتاب، تعبیه شده است .

  3-غذا در فضاپیما باید مغذی باشد، راحت آماده شود و به سادگی قابل نگهداری باشد. در گذشته فضانوردان ازغذاهای خشک و منجمد که هنگام استفاده با کمی آب ترکیب می شدند استفاده می کردند. آنها از نی برای افزودن آب به غذا استفاده می کردند. با گذشت زمان غذای مسافران فضا اشتها برانگیزتر شده است. امروزه فضانوردان غذاهای آماده ای شبیه غذاهای روی زمین می خورند. بسیاری از فضاپیماها امکانات گرم کردن غذاهای سرد یا منجمد را نیز دارند.

4-ساده ترین روش استحمام در فضاپیما استفاده از ابر و حوله خیس است. فضانوردان در فضاپیماهای جدید از یک محفظه کاملاً بسته که در واقع یک دوش از جنس پلاستیک فشرده است، استفاده می کنند. این به فضانوردان اجازه می دهد که بدن خود را با آب اسپری کنند و سپس بدن خود را خشک کنند. ایستگاه های فضایی جدیدتر دوش حمام ثابت دارند.

5- مسافران فضا می توانند از کیسه خواب های مخصوصی برای خوابیدن استفاده کنند. فضانوردها از کیسه خواب هایی با بندهایی که به کیسه خواب وصل می شوند استفاده می کنند . بیشتر فضانوردان ترجیح می دهند که به صورت معلق به طوری که تعداد کمی طناب آنها را در محیط کابین نگه دارد به خواب روند. مدت زمان خواب در فضا حدوداً مانند زمین است.

جمع اوری اطلاعات علوم نهم در مورد مشکلات فضانوردان در فضا و اقدامات علمی که برای رفع آن ها

تحقیق با موضوع مشکلات فضانوردان در فضا و اقدامات علمی که برای رفع آن ها

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا