تحقیق دانش اموزی

تحقیق درباره اصطکاک لاستیک ها

تحقیق درباره اصطکاک لاستیک ها

لاستیک‌های تابستانی

این لاستیک‌ها برای رانندگی در هوای خشک و کم‌رطوبت طراحی شده‌اند. لاستیک‌های تابستانی برای عملکرد خوب روی برف، یخ و یا دماهای سرد ساخته نشده‌اند. لاستیک‌های تابستانی برای آب و هوای گرم‌تر طراحی شده‌اند که نهایت اصطکاک و خاصیت فنری را در جاده فراهم می‌کنند.

آج لاستیک‌های تابستانی به گونه‌ای است که رانندگی آسان را در تابستان برای رانندگان به ارمغان می‌آورد. برای بیشتر خودروها اندازه فابریک لاستیک، راهنمای خوبی برای انتخاب لاستیک‌های تابستانی جدید است.

لاستیک‌های زمستانی

نیاز به لاستیک‌های زمستانی با توجه به نیاز روزافزون استفاده از خودروها افزایش یافته است، گر چه با ظهور لاستیک‌های «چهار فصل»، بسیاری از رانندگان از مزایای لاستیک‌های زمستانی غافل هستند. این لاستیک‌ها به منظور فراهم کردن اصطکاک موثر در شرایط سخت زمستانی مثل برف، یخ و باران طراحی شده‌اند. لاستیک‌های زمستانی اصطکاک کارامدتری را در اوضاع سخت زمستانی فراهم می‌کنند.

انتخاب لاستیک‌های زمستانی مناسب باید با در نظر گرفتن سبک رانندگی و هدف از استفاده خودرو انجام شود. یادگیری نحوه خواندن علامت‌های جداره لاستیک مهم است تا مطمئن شوید که بهترین لاستیک زمستانی را برای خودرو انتخاب می‌کنید. داشتن لاستیک‌های زمستانی مناسب روی خودرو، علاوه بر کمک به افزایش بازده سوخت خودرو، شاید مقرون به صرفه‌ترین نوع لاستیک «لاستیک چهار فصل» است، زیرا برای استفاده در طول سال طراحی شده‌ است. لاستیک چهار فصل دارای ویژگی‌هایی است که برای بیشتر شرایط رانندگی مثل برف، باران، سرما و… طراحی شده است. این نوع لاستیک تقریبا لاستیک بی‌عیب و نقصی است، چون رانندگی آرام و روانی را با کنترل‌پذیری خوب در بسیاری از شرایط فراهم می‌کند. روانی را با کنترل‌پذیری خوب در بسیاری از شرایط فراهم می‌کند.

هوای سرد باعث می‌شود تا فشار باد لاستیک کاهش پیدا کند، بنابراین فشار باد لاستیک‌ها در زمستان باید بیشتر از تابستان باشد. اگر یک لاستیک زمستانی، دارای نماد «برفدانه کوهستانی» نباشد، چنین لاستیکی یک لاستیک زمستانی تایید شده نیست.

لاستیک های چهار فصل

ششاید مقرون به صرفه‌ترین نوع لاستیک «لاستیک چهار فصل» است، زیرا برای استفاده در طول سال طراحی شده‌ است. لاستیک چهار فصل دارای ویژگی‌هایی است که برای بیشتر شرایط رانندگی مثل برف، باران، سرما و… طراحی شده است. این نوع لاستیک تقریبا لاستیک بی‌عیب و نقصی است، چون رانندگی آرام و روانی را با کنترل‌پذیری خوب در بسیاری از شرایط

لاستیک‌های چهار فصل در دو کلاس موجودند: «لاستیک‌های مسافرتی» و «لاستیک‌های سیاحتی». لاستیک‌های مسافرتی دارای ویژگی رانندگی روان‌تر و عمر گل طولانی‌تری هستند، در حالی که لاستیک‌های سیاحتی سر و صدای کمتری دارند.

انتخاب لاستیک چهار فصل مناسب برای خودرو باید بر اساس اقلیم و همچنین نحوه رانندگی انجام شود. تولید کنندگان لاستیک نیز با درج نمادهای مناسب بر روی دیواره لاستیک‌ها، نحوه انتخاب لاستیک مناسب را برای مصرف کنندگان آسان کرده‌اند. بسیاری از لاستیک‌های چهار فصل دارای نماد M+S به معنای گل و برف بر روی جداره‌شان هستند.

تحقیق درباره اصطکاک لاستیک ها

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا