انسان و محیط زیست پایه یازدهم

تحقیق درباره آثار گوناگون جنبه های مثبت و منفی استفاده از سوخت های فسیلی

درباره آثار گوناگون جنبه های مثبت و منفی استفاده از سوخت های فسیلی برای حمل و نقل گرمایش خانه های مسکونی و تولید انرژی الکتریکی بایکدیگر گفت و گو کنید.

-افزایش استفاده از سوخت های فسیلی موجب افزایش  آلودگی هوا و گرمایش جهانی در اثر افزایش گازهای  گلخانه ای در جو می شود و به دنبال آن موجب ذوب یخچال های طبیعی زمین می شود و..

-استفاده از سوخت های فسیلی موجب افزایش شدید آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی می شودو..

-فراوان بودن و ارزان بودن سوخت های فسیلی موجب می شود که دولت ها در مورد انرژی های پاک مانند انرژی  خورشیدی سرمایه گذاری نکنند.

مطلب مرتبط:

نفت یکی دیگر از سوخت‌های فسیلی است که آن هم بیش از سیصد میلیون سال پیش شکل گرفته بعضی دانشمندان معتقداند که منشأ نفت موجودات آبزی هستند که هر کدام به اندازهٔ نوک یک سوزن هستند و آن‌ها می‌توانند درست شبیه گیاهان عمل کنند یعنی نور خورشید را به انرژی ذخیره شده در خودشان تبدیل نمایند این موجودات ریز بعد از مرگ به کف دریا سقوط می‌کنند و کم‌کم در زیر لایه‌های رسوبی و صخره‌ها مدفون می‌شوند و سنگ‌ها و صخره‌ها به این موجودات ریز فشار می‌آورند و انرژی موجود در بدن آن‌ها نمی‌تواند تخلیه شود و کربن به مرور زمان تحت گرما و فشار شدید تبدیل به نفت می‌شود.

زغال سنگ ماده‌ای است سخت سیاه و سنگ مانند که از کربن هیدروژن، اکسیژن و مقداری گوگرد تشکیل شده‌است امروزه مادهٔ اصلی سازندهٔ زغال سنگ یعنی پیت در بسیاری از کشورهای دنیا یافت می‌شود و حتی به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد

مطالب پیشنهادی :  جواب فعالیت های درس4 انسان و محیط زیست پایه یازدهم

گاز طبیعی از هوا سبک‌تر است و به‌طور عمده از گازی به نام متان ساخته شده متان ترکیب شیمیایی ساده‌ای است که از اتم‌های کربن و هیدروژن ساخته شده و فرمول شیمیایی آن ch_۴ است یک اتم کربن به همراه ۴ اتم هیدروژن است این گاز شدیداً قابل اشتعال است

منبع:سایت انشاء باز

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

تحقیق درباره آثار گوناگون جنبه های مثبت و منفی استفاده از سوخت های فسیلی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا