جواب تمرین های علومعلوم پایه هشتم

برای جلوگیری از کاهش ید در نمک ید دار چه روش هایی را باید اجرا کرد علوم هشتم

اطلاعات جمع آوری کنید علوم هشتم

پزشکان سفارش می کنند که برای جلوگیری از ناهنجاری های تیروئیدی بیشتر از نمک یددار استفاده کنید. ید موجود در نمک، ناپایدار است و به مرور کاهش می یابد. بررسی کنید که آیا نمک موجود در خانه شما یددار است؟ برای جلوگیری از کاهش ید در نمک ید دار چه روش هایی را باید اجرا کرد؟

برای جلوگیری از کاهش ید در نمک ید دار چه روش هایی را باید اجرا کرد علوم هشتم

-برای حفظ ید در نمک، باید نمک را دور از نور و رطوبت و در ظرف در بسته پلاستیکی، چوبی، سفالی و یا شیشه های رنگی و تیره نگهداری کرد و جهت اضافه کردن آن به غذا در زمان طبخ، نمک را در انتهای پخت اضافه نمود تا ید آن در حداکثر مقدار حفظ شود.

-فقط نمک هایی قابل مصرف و مجاز هستند که شماره پروانه ساخت بر روی بسته بندی آنها درج شده باشد. دقت کنید که عبارت “نمک ید دار تصفیه شده “بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از هر گونه نمک با عنوان “صادراتی صنعتی” که مصرف خوراکی ندارد و یا “نمک دریا” که ید کافی ندارد خودداری نمایید.

-نگهداری و ذخیره نمک یددار بیش از یک سال،. موجب از دست رفتن بخشی از ید آن می‌شود.

-نمک یددار تصفیه شده نمکی است که ناخالصی‌های نامحلول مانند فلزات سنگینو آهک، شن و ماسه طی فرآیندی در کارخانه حذف شده و ید به آن اضافه شده است.

-نمک دریایی به علت داشتن ناخالصی‌های مختلف و حتی فلزات سنگین مثل سرب، جیوه، کادمیوم و یا آرسنیک خاصیت سرطان زایی داشته و مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی های گوارشی، کلیوی، کبدی و حتی کاهش جذب آهندر بدن می شود.

-مقدار مصرف نمک روزانه 5 گرم است ولی در حال حاضر مصرف نمک در کشور ما بالا بوده و حدود 3-2 برابر مقدار توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.

تحقیق در مورد برای جلوگیری از کاهش ید در نمک ید دار چه روش هایی باید انجام داد

تحقیق با موضوع جلوگیری از کاهش ید در نمک ید دار چه روش هایی را باید اجرا کرد

نظر شما در مرو داین مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

 این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام سات و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا