اقتصاد پایه دهم

با مراجعه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گزارش مختصری از اصل44 به کلاس ارائه کنید

با مراجعه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گزارش مختصری از اصل44 به کلاس ارائه کنید

جواب فعالیت صفحه 131 اقتصاد دهم اصل 44 قانون اسلامی

ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری، وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر آن داشت تا با نگرشی کلی وجامع نسبت به این قانون، برای فراهم ساختن مبانی حقوقی و قانونی اجرای سیاست های یاد شده لایحه ای را به عمل آورد. در این راستا وزیر امور اقتصادی و دارایی

نگاهی به لایحه اجرایی سیاست های اصل 44 قانون اساسی؛

فصل نخست این لایحه به تعاریف (یک ماده) و فصل دوم (12 ماده) به اهداف و قلمروهای فعالیت های هر یک از بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی اختصاص دارد. در فصل سوم (29 ماده) نیز به مقررات ناظر بر جلوگیری از شکل گیری انحصارات غیر قانونی و تسهیل رقابت اشاره شده است.

فصل چهارم با 8 ماده به تنظیم مقررات و کنترل بازارهای گروه 3 و فصل پنجم با 4 ماده به مقررات کلی ناظر بر ساماندهی شرکت های دولتی و واگذاری فعالیت ها و بنگاههای دولتی به بخش های غیر دولتی اختصاص یافته است.

فرآیند ساماندهی بازار با 4 ماده در فصل ششم و فرآیند واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی و تعاونی در فصل هفتم با 9 ماده تشریح شده است.

فصل هشتم و پایانی نیز با 7 ماده قانونی به سازماندهی اجرای قانون اشاره دارد. در لایحه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت های اقتصادی کشور در چهار گروه بزرگ تقسیم بندی می شود.

تحقیق درباره اصل 44 قانون اسلامی ایران  تهیه کنید

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت  حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا