انشا پایه دهم

بازنویسی ضرب المثل شاهنامه آخرش خوشه

پایه دهم صفحه122 مثل نویسی شاهنامه آخرش خوشه

مثل نویسی شاهنامه آخرش خوشه

مقدمه:همه ی ما ایرانی ها شاهنامه را می شناسیم و به آن افتخار می کنیم زیرا شاهنامه شامل فرهنگ و تمدن باستانی ما است.

تنه انشا:شاهنامه شامل داستان ها و نبردها و اتفاقات زیادی است که ابوالقاسم فردوسی با قلمی شیوا و رسا نوشته است که فراز و نشیب های روزگار را به خوبی در خود نشان  داده است. شاهنامه حاوی داستان هفت خوان رستم می باشد که افسانه ها و جنگ ها و ستیزهای مردان بزرگ قدیم ما را به نمایش گذاشته است اما در نهایت داستان شاهنامه، عرب ها به ایران حمله می کنند و اسلام را با خود به ایران می آورند. بعضی از مردم می گویند که شاهنامه آخرش خوش نیست زیرا با جنگ عرب ها  با ایرانیان به اتمام می رسد. اما بعضی ها می گویند شاهنامه آخرش خوش است زیرا با حمله عرب ها به ایران اسلام آورده شد و مردم ایران مسلمان شدند و به دین خداو یکتاپرستی درآمدند. ما نیز بیاییم از بعد مثبت به ماجرا نگاه کنیم و بگوییم شاهنامه آخرش خوشه.

نتیجه گیری:کتاب های زیادی آمدند با سرگذشت و داستان های زیادی که حامل داستان و اتفاقات زیادی بود. گاهی با خوشی تمام شده و گاهی با بدی به اتمام رسیده است. مهم این است که با چه دیدی به موضوع نگاه کنیم و ماجرا را درک کنیم. شاید شاهنامه ما در نهایت با جنگ و خونریزی به اتمام رسید اما بیاییم به این موضوع فکر کنیم که اگر جنگ نبود اسلام و مسلمانی نیز نبود.

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد دوست

بازنویسی شاهنامه آخرش خوشه

مثل نویسی پایه دهم با موضوع شاهنامه آخرش خوشه

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. متاسفم برا کسی که این انشا رو نوشته. کسی که نمیدونه ایرانیا قبل حمله اعراب هم یکتاپرست بودن و سالها تحقیر و غارت و تجاوز به هموطناشو پایان خوشی میدونه. متاسفم برا کشوری که بعضی آدماش با دید مثبت به تلخ ترین حوادث تاریخش نگاه می کنن. شاهنامه آخرش خوشه واسه اونی که وطن و انسانیتشو به دین و مذهب فروخته نه واسه یه ایرانی واقعی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا