علوم پایه پنجم

ایا در ساخت بادبادک جنس مواد تعصیر دارد بر کاربرد علوم پنجم صفحه10

ایا در ساخت بادبادک جنس مواد تعصیر دارد بر کاربرد علوم پنجم صفحه10

بادکنک های لاتکسی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم بادکنک های لاتکسی از جنس لاتکس که خود از صمغ درخت کائوچو به دست می آید ساخته می شود. بادکنک های از جنس لاتکس شناخته شده ترین و پرفروش ترین نوع بادکنک ها هستند. این بادکنک ها از لحاظ شکل و ظاهر دارای دسته بندی های گوناگونی نظیر گرد یا گلابی شکل ماری یا میله ای، قلب، کروی ، دونات، گل و … هستند. شناخته شده ترین نوع بادکنک های لاتکس، سایز 12 اینچی این بادکنک های گرد یا گلابی شکل است.

بادکنک های فویلی

دسته دیگر بادکنک ها، باکنک های فویلی هستند که از فویل یا زرورق ساخته می شوند.بادکنک های حروف و اعداد از جنس بادکنک های فویلی هستند. برخلاف بادکنک های لاتکس که تعداد محدودی از اشکل را بوسیله آن می توان ایجاد نمود بادکنک های فویلی امکان به‌وجود آوردن اشکال متفاوت و طرح های اختصاصی نظیر حلقه ازدواج، لوگو شرکت ها و … را فراهم آورده است.

بسته به نوع و کیفت ساخت بادکنک های فویلی قابلیت شناور شدن با گازهای سبک تر از هوا در این بادکنک ها وجود دارد.

بادکنک یک کیسه انعطاف پذیر است که می تواند با یک گاز مانند هلیوم، اکسیژن یا هوا پر شود. بادکنک مدرن و امروزی از موادی مانند لاستیک، لاتکس، پلاستیک، و یا یک پارچه فویل ساخته میشود و می تواند در رنگ  های بسیار متنوع باشد.

 برخی از بادکنک های اولیه از مثانه حیوانات خشک شده، مانند مثانه خوک ساخته میشد و برخی از بادکنک ها برای اهداف تزئینی و یا اهداف سرگرم کننده استفاده می شود در حالی که بعضی دیگر برای اهداف عملی مانند هواشناسی، درمان، دفاع نظامی، و یا حمل و نقل استفاده می شود

مطالب پیشنهادی :  تحقیق درباره کاربرد های دیگر فسیل ها علوم پنجم ابتدایی صفحه 34

ایا در ساخت بادبادک جنس مواد تعصیر دارد بر کاربرد علوم پنجم صفحه10

منبع: سایت انشاء باز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا