علوم پایه هفتم

اگر فردی هیچ نوع غذای گوشتی مصرف نکند به چه مشکلی بر می خورد علوم هفتم

فکرکنید علوم هفتم:

اگر فردی هیچ نوع غذای جانوری مصرف نکند چه مشکلی ممکن است برایش پیش آید؟

جواب فکر کنید علوم هفتم:

اکثر آمینو اسید ها ضروری در غذاهای جانوری وجود دارد. اگر این غذاها مثل تخم مرغ و.لبنیات وگوشت… حذف شود کمبود پروتئین و ویتامین پیش خواهد آمد.

مطلب مرتبط :

ممکن است چشایی شما ضعیف‌تر شود:
روی از نظر فیزیکی سنگین است و در بدن کارهای مختلفی را انجام می‌دهد. یکی از کارهایی که روی در بدن انجام می‌دهد این است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مواد معدنی موجود در صدف خوراکی و گوشت قرمز برای حواس چشایی و شنوایی مفید هستند.
پژوهشی در دانشگاه توکوشیما ژاپن نشان داد که کمبود روی در بدن عامل اصلی ازکارافتادگی حس چشایی است. نتیجه‌گیری این پژوهش به این صورت بود که بیمارانی که مشکل چشایی دارند به دلیل بد جذبی روی خوراکی است:

ماهیچه‌ها به زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارند نقش پروتئین در فعالیت ماهیچه‌ها غیر قابل انکار است. اما از کجا باید این پروتئین را تامین کرد؟ هم پروتئین گیاهی و هم پروتئین جانوری مفید هستند اما مورد اول به زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیازمند است.

پیشنهاد من به ورزشکاران این است که پروتئین را پس از تمرین به صورت مایع مصرف کنند، زیرا مایعات بسیار سریع‌تر جذب بدن می‌شوند.

شما می‌توانید یک نوشیدنی با شیر درست کنید و چندین تکه میوه نیز در آن بریزید و سپس مصرف کنید. بدن بعد از ورزش به سرعت آن را جذب خواهد کرد.

بیماری‌های قلبی به سراغتان نخواهند آمد:
پژوهش‌های گسترده‌ای در این مورد صورت گرفته که در آن رژیم غذایی گیاهی و غیر گیاهی بیش از 76000 نفر که سبک زندگی مشابهی داشتند با هم مقایسه شده است.
نتایج نشان داد که مرگ ناشی از بیماری قلبی ایسکمی در گیاه‌خواران نسبت به گوشت‌خواران 24 درصد کمتر است. دلیلش نیز احتمالا میزان التهاب در آن‌ها است.
امیلی بِیلی عضو موسسه سنت لوئیس می‌گوید: «ثابت شده که رژیم‌های غذایی گیاه‌خواری ضدالتهاب هستند.»

اگر فردی هیچ نوع غذای گوشتی مصرف نکند به چه مشکلی بر می خورد

جواب فکر کنید علوم در مورد اگر فردی هیچ نوع غذای گوشتی مصرف نکند به چه مشکلی بر می خورد

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا