انشا پایه هشتمانشا در مورد دیدن مورچه ای که بار می کشد

انشا درمورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد

پایه8_درس3_صفحه42_دیدن مورچه ای که باری را می کشد

مقدمه:زندگی سرشار از سختی ها است و همواره آدمی در تکاپوست تا این مسیر سخت را برای گذراندن معاش زندگی طی کند. حیوانات نیز این سختی ها را طی می کنند یکی از این حیوانات مورچه است.

تنه: مورچه حشره ای اجتماعی است که در اعماق زمین به صورت گروهی زندگی می کند. آن ها همواره غذای خود را با سختی بسیاری پیدا می کنند در فصل گرم در حال جمع آوری غذا برای فصل سرد هستند. مورچه ها همواره باری بیش از اندازه ظرفیت خود را حمل می کنند. هر گاه مورچه ای را با  بار زیاد می بینیم یاد این سخن زیبا می افتم که می گوید: میازار موری که دانه کش است      که جان دارد و جان شیرین خوش است

مورچه ها در تمام طول زندگی خود سختی می کشند، بارها غذایشان می افتد و دوباره تلاش می کنند. انگار از این مسیر زندگی خسته نمی شوند. آن ها همیشه امیدوارند هر چند راهی که برای رسیدن به لانه یا غذا طی می کنند سخت باشد باز هم باتلاش بسیار ادامه می دهند و به آسانی دست نمی کشند. مورچه ها همواره با کمک شاخک های خود با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند آن ها به صورت اجتماعی زندگی می کنند و در بین آن ها تقسیم کار وجود دارد. مورچه ها همواره از لانه ی خود، از غذای خود و از هم دیگر مراقبت و محافظت می کنند. مورچه ها یکی از شگفت انگیزترین موجودات هستند که درس های بزرگی می دهند. هرگاه مورچه ای را می بینم اوج عظمت خلقت خداوند به یادم می آید که چه نظم و قدرتی در مورچه نهاده است. این موجود علاوه بر تلاش برای بقای خود، برای بقای دیگر هم نوعانش نیز تلاش می کند. در قرآن به مورچه با نام نمل اشاره شده است. بعضی از مورچه ها گوشت خوار و بعضی گیاه خوار هستند. مورچه ها بینی ندارند، ولی حس بویایی قوی دارند. بیاییم همواره به این حیوان زیبا و کوشا احترام بگذاریم و در صدد آزار او برنیاییم.

نتیجه گیری: مورچه ها با باری که می کشند به ما درس تلاش و پیشکار را گوش زد می کنند. آن ها در همه لحظات زندگی کار می کنند و از تلاش دست نمی کشند، آن ها درس های بزرگی به انسان ها می دهند.

مطالب پیشنهادی :  انشا درمورد آنچه در مسیر خانه تا مدرسه می بینید

انشا در مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد

انشا جدیددر مورد دیدن مورچه ای که باری را می کشد

نظر شما در مورد این انشا چه بود ؟نظر بزارید

این انشا اختصاصی بوده وکپی برداری در سایت شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. از نظرمن هم انشا هاتون عالی است و اونایی که میگن جالب نبود پرتوقع هستند برن خودشون بنویسن ببینیم چه شاهکاری می کنند.

  2. شما نوشتید کپی از این متن پیگرد مثلا قانونی دارد، اما میدونستین همین عکسی که کپی کردید حق کپی رایت داشته و اونم پیگرد قانونی داره ؟
    نمیخوام از این متن کپی کنم اما این که پیگرد قانونی داره رو که دیدم خندم گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا