انشا ازاد

انشاء در مورد روز درختکاری

انشاء در مورد روز درختکاری

مقدمه: چه شهر زیبا می شود اگر به جای کاشت تخم کینه در دل ها برای پاکیزگی روح و هوای اطرافمان درختی از مهربانی و عطوفت بکاریم تا همان سایه ایی باشد برایمان در برابر سختی ها و مشقت های روزگار

تنه انشاء: هر انسانی برای هدفی خاص آفریده شده است. عده ایی برای جان بخشیدن دوباره به انسانی و عده ایی دیگر در امنیت قرار دادن و سپر بلاشدن را بر می گزینند. چیست این درخت که پی همه ی این ها را به جان می خرد؟ سپر بلایت می شود در باد و بوران و سرما، در گرسنه ایی و تشنه لبی سیرت می کند. می سوزد و گرمای وجودت می شود. از تکه های وجودش مداد می شود، دفتر می شود و تا تو بیاموزی و هر آنچه را که در قلبت می گذرد را بنویسی. گاهی تسکین درد دل پر دردت می شود و همچون دوستی سر تا پا گوش می شود به حرفای دلت گوش می دهد و گاهی دیگر خانه ی پرنده ای می شود که در باران و سرما به آن پناه آورده است. چه پر رمز و راز است این درخت که منو تو ساده از آن گذر می کنیم و قدر نعمت آن را نمی دانیم. کاش به جای جمع کردن آدم هایی را که دائما در حال زیاده گویی اند و هر روز شاهد شکستن دل های بیشتری اند و به جای خوبی، بدی هایشان سهم ما می شود. یک درخت بکاریم. درختی که بهترین دوست است و نعمت هایش بی کران است. این روز بهانه ایی می شود تا در قلب طبیعت، نهالی هر چند کوچک بکاریم که زود شاهد آن می شویم که همان طبیعت درختی خیلی بزرگتر با منفعت های بیشتر را به ما هدیه می دهد. از همین امروز تو نیز به جمع میلیون آدمی که درخت را دوست می دانند، اضافه شو. یقین بدان که بزودی سایه اش روی سرت تو را هزاران بلا درامان می دارد.

نتیجه گیری: هوای پاک داشتن حق مسلم، انسان هاست. این حق را اگر نتوانستید داشته باشید برای گرفتنش تلاش کنید. تلاش مثل کاشت یک درخت.

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد نماز

انشا زیبا و جدید در مورد روز درختکاری

انشاء با موضوع روز درختکاری جدید

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده وکپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا