انشا ازاد

انشاء درباره نماز

نماز زیباترین واژه ای است که می توانم به زبان بیاورم و آرام بخش ترین کلامی است که می توان درباره اش صحبت کرد. می خواهم بدانم و بدانید که نماز چه تاثیری می تواند روی زندگی ما و کارهای روزمره ما داشته باشد.

آیا تا به حال از خودت پرسیده ای قیمت یک روز زندگی چند است؟

قیمت روزی که نماز خوانده باشی یا اینکه از رویش رد شده باشی.

تمام روز را کار کنیم و زحمت می کشیم آخرش هم از زمین و زمان شاکی هستیم که از زندگی چیزی ندیدم.

آیا تا به حال از خودتان سوال کرده اید قیمت یک روز بارانی چند است؟

یک بعد از ظهر آفتابی را چند می خرید؟! آیا حاضرید برای بو کردن یک بنفشه وحشی در یک صبح بهاری یک اسکناس درشت بدهید؟ پوستر تمام رخ ماه چند است؟ هیچ وقت شده به خدا بگویی دستت درد نکند؟ شده از خودت بپرسی چرا تمام وجودشان را روی ما گریه می کنند آنقدر که دیگر چیزی برایشان باقی نمی ماند و محو می شوند، ابرها را می گویم. هیچ وقت از ابرها تشکر کرده ای؟ چرا فیش پول باران ماهانه برایمان نمی یاید؟ چرا قبض اکسیژن را پرداخت نمی کنیم؟ تو که قیمت همه چیز را با پول می سنجی   تا حالا شده از خدا بپرسی قیمت یک دست سالم چند است؟ یک چشم بی عیب چقدر می ارزد؟ چقدر بابت سلامتی باید بپردازیم؟ این ها همه لطف و نعمت است. اما ما آن ها را به حساب حق و حقوق خود می گذاریم.

اگر روزی فهمیدی قیمت یک لیتر باران چقدر است و یا باید بابت مکالمه با خدا چقدر بپردازیم؟ و یا چقدر بدهیم تا نفسمان با طراوت عطر زیبایش تازه کنیم.

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد نماز

ما فقط و فقط می توانیم با خواندن نماز و توسل به خدا به راز همه این شگفتی ها پی ببریم.

و بدانیم که حکمت این کارها چیست؟ وقتی ما با تلفن با اطرافیان خود حرف می زنیم و ساعت ها درد و دل می کنیم و حرف های بی سر و ته می زنیم و در آخر حرف هایمان ناخوداگاه غیبت هم می کنیم، کلی هم هزینه پای صحبت کردن و غیبت کردن مان باید بپردازیم ولی وقتی نماز بخوانیم و سر نماز با خدای خود ساعت ها راز و نیاز کنیم، نه غیبت کرده ایم و نه هزینه ای بابتش می پردازیم و در نتیجه به آرامش روحی هم می رسیم.

منظور از آرامش روحی یعنی اعصاب و روانمان هم آرام شود. پس هزینه ای که باید در مطب دکتر اعصاب و روان بپردازیم خدای ما سر نماز ما را رایگان ویزیت می کند و رایگان شفا می بخشد و هیچ توقعی هم ندارد. پس ما نماز را برای خود می خوانیم.

 به فرض مثال: وقتی نهالی را می کاریم تا رشد کند و تبدیل به یک درخت تنومند شود نیاز به سم پاشی و تقویت دارد. انسان هم شبیه همان نهال می ماند. وقتی پا به این دنیا می گذارد و با نماز و قرآن و تماس با خدا سم زدایی می شود و تبدیل به یک درخت تنومند و قوی می شود که اگر سم زدایی نشود تبدیل به نهالی ضعیف می شود که از ریشه و بوته اش خراب است.

انشاء با موضوع ازاد در مورد نماز

نظر شما در مورد این انشا چه بود نظر بزارید ممنونم

مطالب پیشنهادی :  انشا در مورد نماز

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا