انشا ازاد

انشاء با موضوع درس انشاء

انشاء با موضوع درس انشاء

مقدمه:

خودکار بیان کننده ی حرف های دل است. حرف هایی که شاید به زبان آوردنش دشوار است اما همین که قلم بر دست می گیریم گویی خودکار به صورت خودکار می نویسید از هر چه که قلب به آن دستور می دهد.

تنه انشاء:

از وقتی که دست چپ و راست خود را تشخیص دادم و الفبای فارسی را به گوش خود آشنا کردیم، قلم بر دست گرفتیم و نوشتیم. گاهی از حرف های دل و گاهی از روی منطق و گاهی دیگر از موضوع های از پیش تعیین شده که معلم به عنوان تکلیف برای ما مشخص می کرد.

انشا یکی از شیرین ترین امتحان هایی است که قلب و عقل همزمان برای نوشتن و به رقص درآوردن قلم، فرمان می دهند. نه در آن از اجبار خبری است و نه از حفظ و تکرار مکررات، بلکه در آن ذائقه ی شخصی خود ما برای خلقت یک اثر مداخله می شود.

انشا نشات گرفته از روح و احساسات فردی خود ما است که از کودکی در چارچوب قواعدی خاص، آن را برای ما گوش زد کرده اند

تا اینگونه ذوق و استعدادهای نهفته ی وجودیمان شکفته شود یا با روشی دیگر این امکان را برای افرادی که خجالت یا کم رویی مانع ابراز افکار و نگرش های متعدد آنهاست، بیان می دارد.

برای من انشا، این حرف های ناگفته که ناخواسته، تمام حواس پنج گانه ام را درگیر خود می کند را بسیار دوست می دارم. زیرا با تمام وجود از نوشتن آن لذت خواهم برد.

نتیجه گیری:

روزی هزاربار به خود می بالم که قادرم با دست بنویسم و با دل فرمان دهم و با عقل بیاندیشم. وقتی تصورش می کنم که عده ایی توان آن را ندارند، خوشحالم که از این نعمت نوشتن و خواندن بی بهره نماندم.

مطالب پیشنهادی :  گسترش ضرب المثل از دل برود هر ان كه از ديده برفت

منبع : سایت انشاء باز

انشاء در مورد انشاء نویسی

انشاء آزاد با موضوع درس انشاء

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این انشا اختصاصی بوده و نوشته شده توسط سایت انشاء باز و کپی برداری از مطالب سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا