انسان و محیط زیست پایه یازدهم

آیاتی را از قرآن کریم و احادیثی را از پیامبراکرم و ائمه معصومین درباره اسراف و تبذیر

آیاتی را از قرآن کریم و احادیثی را از پیامبراکرم و ائمه معصومین درباره اسراف و تبذیر در کلاس ارائه کنید و بر مبنای آنها مصرف گرایی را از منظر تعالیم دینی نقد کنید.

خداوند در سوره فرقان آیه67 می فرمایید: «والذین اذا انفقوا لو یسرفوا و لم یقتروا و کان بین ذلک قواما»بندگان شایسته خدا در هنگام اتفاق، نه زیاده روی می کنند و نه کم می گذارند بلکه  راه میانه ای را می پیمایند.

و نیز در سوره اسراء آیه27 می فرماید:«ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین» اسراف کنندگان برادران شیطان اند.

برطبق آیه 27 سوره کسانی که اسراف می کند از برادران شیطا نند و امروزه در کشور ما اسراف بسیار زیاد شده است و  متاسفانه در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) و دیگر ائمه(ع)میزان تولید پسماند در شهرها و روستاهای ما چند برابر می شود. افزایش حجم زباله در این ایام  که البته  همراه با آلودگی های صوتی شدیدی می باشد نشان می دهد که کار ما نادرست است و با این کار فشار زیادی بر محیط  وارد می کنیم. بهتر است غذاهایی  که به مردم داده می شود در ظروف چینی یا ملامین باشد.

جواب فعالیت درس5 کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم

مطلب مرتبط:چند سوال درباره اسراف

 اسراف کلمه ای که بارها آن را شنیده ، ولی بدون توجه به آن ، از کنارش رد شده ایم.راستی شما چقدر به این موضوع فکر کرده اید ؟ آیا اگر کسی به شما عنوان  اسرافکار را بدهد،می پذیرید یا نسبت به آن عکس العمل نشان می دهید؟ با توجه به این که هر یک از ما به نحوی مرتکب اسراف شده ایم بنا بر این بهتر است که بپذیریم ما نیز دچار اسراف می شویم بدون اینکه متوجه آن باشیم

منبع: سایت انشا باز

مطالب پیشنهادی :  جواب فعالیت درس5 کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا