درس کار و فناوری

شخصیت تحصیلی- حرفه ای چیست؟ چرا باید شخصیت خودتان را بشناسید

پرسش کار و فناوری پایه نهم :

شخصیت تحصیلی حرفه ای چیست؟ چرا باید شخصیت خودتان را بشناسید

جواب کار و فناوری پایه نهم:

تقریباً همه از کودکی یکی از مهم ترین دغدغه هایشان این بوده که چه حرفه و شغلی برای آیندهٔ زندگی شان مناسب تر است. اگر به دوران کودکی تان مراجعه کنید، خواهید دید که از دوران کودکی تاکنون برای رشته تحصیلی  حرفه ای خود نظرات و آرزوهای مختلفی داشتید. اما این نظرات و آرزوها در مقاطع مختلف سنی تغییر کرده زیر هنوز به شخصیت کامل حرفه ای و تحصیلی نرسیده اید.

پس برای رسیدن به یک هدف واحد و ثابت برای آینده ابتدا لازم است شخصیت و توانایی ها و استعداد های خود را خوب بشناسید تا انتخابی شایسته بر اساس شخصیت خود داشته باشید.

در این مرحله انتخابی را ترجیح می دهید که متناسب با توانایی ها، ارزش ها، رغبت ها و شخصیت تان باشد و نیاز های خود، خانواده و جامعه را تأمین کند.

مطلب مرتبط :

دانستن نوع شخصیت، نحوه یادگیری فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و تعیین می کند که چه شیوه ای از تدریس برای شخصیت وی مناسب‌تر است و توجه به این موضوع، بر میزان و کیفیت فراگیری اطلاعات فرد تاثیر می گذارد.

در حالی که معلمان و اساتید دانشگاه هر کدام دارای شیوه های تدریس متفاوتی هستند، دانستن اینکه هر فردی به چه شیوه ای بهتر می آموزد، علت اینکه چرا یک کلاس برای وی دشوارتر از بقیه است را مشخص می کند. نوع تیپ شخصیتی به معلمان و اساتید کمک می کند که نحوه درک بهتر شاگردان را تشخیص دهند.

ترجیحات شخصی همچنین در عادات مطالعه ای نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. اگر فردی شمی باشد، ممکن است یادآوری جزئیات برایش کار راحتی نبوده و زمانی که آنها را به یک موضوع مرتبط می کند، یادآوری آنها آسان تر می شود.

 در حالی که کسانی که حسی هستند ممکن است بیشتر بر روی یادآوری جزئیات تمرکز داشته باشند و توجه به کلیت و داشتن تصویری جامع از یک موضوع برایشان سخت می باشد/

تحقیق با موضوع شخصیت تحصیلی حرفه ای چیست

تحقیق کار و فناوری در مورد شخصیت تحصیلی حرفه ای چیست

نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است  و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا