درس کار و فناوری

رغبت تحصیلی حرفه ای چیست؟ چرا باید رغبت های خودتان را بشناسید

پرسش کار و فناوری پایه نهم

رغبت تحصیلی حرفه ای چیست؟ چرا باید رغبت های خودتان را بشناسید؟

جواب پرسش:

علاقمندی و دوست داشتن یک رشته یا شغل را رغبت تحصیلی می گویند. دانش آموزان ممکن است در مقاطع سنی مختلف به شغل ها و رشته های مختلف علاقمند باشند مانند : خلبانی. پلیس.پزشکی . مهندسی . معلمی و غیره

پس اولین قدم در انتخاب رشته و شغل در آینده شناخت علاقمندی ها و رغبت هاست .اما در این علاقمندی ها و دوست داشتن ها ممکن است توانایی و استعداد و بسیاری از فاکتورهای مرتبط نادیده گرفته شود.

پس لازم است دانش آموزان عزیز ابتدا رغبت ها ،رشته ها و  شغل های مورد علاقه خود را شناسایی نمایند سپس با در نظر گرفتن توانایی و استعداد و نیاز آینده جامعه انتخاب شایسته و بجایی در انتخاب رشته و شغل داشته باشند.

مطلب مرتبط :

مطالعه انگیزه و رغبت تحصیلی دانشجویان وشناخت علایق تحصیلی آنان می تواند آگاهی برنامه ریزان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی را جهت بهبود فرآیند آموزش و طراحی برنامه های آموزشی و درسی یاری نموده، و بهره وری نیروی انسانی متخصص دانشگاهی را افزایش دهد. در تحقیق حاضر با استفاده از روش پیمایش

221 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه تحقیق که حاوی مقیاس اندازه گیری رغبت تحصیلی و برخی متغیرهای مستقل که از بعد اجتماعی فرهنگی و روانی می توانند بر رغبت تحصیلی دانشجویان موثر باشند روی آنان اجرا شده است.

بر اساس نتایج تحقیق دختران دانشجو از رغبت تحصیلی بالاتری نسبت به دانشجویان پسر برخوردار می باشند. دانشجویان جوان از رغبت تحصیلی بیشتری نسبت به دانشجویان مسن برخوردارند. هرچه دانشجویان نسبت به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی علاقه مندی بیشتری داشته باشند، از رغبت تحصیلی بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

میزان بالای رضایت از کیفییت آموزشی واحد دانشگاهی می تواند رغبت تحصیلی دانشجویان را افزایش دهد.

تحقیق با موضوع رغبت تحصیلی حرفه ای چیست

مقاله در مورد رغبت تحصیلی حرفه ای چیست کار و فناوری

 نظر شما در مورد این مطلب چه بود نظر بزارید ممنونم

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری در سایت یا کانال تلگرام شما بدون ذکر منبع و ادرس سایت حرام است و پیگرد قانونی دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا